Ред Бул ще опита да навакса изоставането си от първия уикенд на пистата Ред Бул Ринг, което бе малко над половин секунда в квалификацията за Гран при на Австрия. Според данните на екипа тимът губи 0,3 секунди между седми и девети завои на трасето – трите най-бързи завоя. В информация на Ауто Мотор унд Шпорт се твърди, че отделни аеродинамични компоненти по болида са се огъвали прекалено много. В Ред Бул са увеличили аеропритискането в опит да преодолеят проблема и да направят колата по-предвидима в завоите. Освен това от екипа на Милтън Кийнс отбелязват, че съперниците им са постигнали напредък със задвижващата си система.
„Мерцедес несъмнено са направили сериозна стъпка с двигателя. Имат голяма мощност в квалификационен режим. В Хонда все още са твърде консервативни с настройките на задвижващата система. Подходът ни е различен. Предпочитаме да имаме още един мотор за сезона“, допълни Хелмут Марко.
Прекият сравнителен тест между двата варианта на предно крило пък не е показал голяма разлика. Освен това Ред Бул вече няма предимство на по-високата надморска височина като в предишни години след направените от Мерцедес корекции по техния агрегат.
Макс Верстапен също отбеляза, че в Хонда имат прогрес със задвижващата система
„В Мерцедес обаче са се справили още по-добре. Трябва да работим интензивно, за да извлечем повече от колата и двигателя. Съперниците са свършили прекрасна работа през зимата, но на тази писта няма много завои, в които им отстъпваме. Не съм много доволен от баланса на влизане в завой до връхната точка. Тук е необходимо да си абсолютно уверен в автомобила, за да атакуваш в бързите криви. Ако оправим баланса, ще сме значително по-близо до Мерцедес“, обясни Верстапен.
„Не казвам, че със сигурност ще ги изпреварим, но ако успеем да съкратим разликата в квалификациите до 1-2 десети от секундата, то в състезанието ще имаме по-добър шанс.“
All the angles of @Max33Verstappen‘s special Spielberg lid ? Lovely touch ?? #AustrianGP pic.twitter.com/dMKsUuNqea
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) July 9, 2020