Екипът на Рейсинг Пойнт подаде официална контестация срещу колите на Рено след Гран при на Япония. Според тима на Лорънс Строл, в Рено използват предварително настроена система за регулиране на баланса на спирачките, която не е позволена от правилата.
От Рейсинг Пойнт са представили на ФИА досие от 12 страници. Изглежда от отбора смятат, че системата автоматично регулира баланса на спирачките в зависимост от това къде се намира колата на трасето в дадения момент.
От федерацията обявиха, че протестът е допустим
Тя изиска електронните блокове и воланите, използвани в колите на Даниел Рикиардо и Нико Хюлкенберг на Сузука. Предстои да бъде направен детайлен анализ.
От Рено обявиха, че приемат протеста. Но поясниха, че ще са нужни допълнителни срещи с ФИА заради сложността на случая и досието от 12 страници. Френският тим ще се подготви сериозно, за да се защити.
Racing Point protest Renault on grounds of an accusation they have a pre-set lap distance-dependent brake-bias adjustment system. Or an automatic brake-bias adjustment, in other words pic.twitter.com/jruzoqgQmu
— Andrew Benson (@andrewbensonf1) October 13, 2019
STATEMENT: @RenaultF1Team acknowledges the protest lodged by @RacingPointF1 concerning its brake bias system following the #JapaneseGP.
Team representatives have met with the Stewards of the Event at Suzuka, but due to the complexity of the 12-page dossier…
[1/2]— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) October 13, 2019