Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Официално: Рейсинг Пойнт става Астън Мартин

Официално: Рейсинг Пойнт става Астън Мартин

2513
0
Лорънс Строл
Лорънс Строл; снимка: ATP

В специално комюнике, изпратено днес до медиите, от тима на Рейсинг Пойнт потвърдиха, че от следващия сезон екипът официално ще се състезава като Астън Мартин. Така една от най-славните автомобилни марки ще се завърне в Гран при. Опитът на компанията в тези състезания обаче всъщност не е чак толкова голям. Астън Мартин е многократен победител в 24 часа на Льо Ман и други супер надпревари, но в Гран при участва само в 5 старта през 1959-1960 г. Компанията прави силен болид, но с остаряла концепция – с разположен пред пилота двигател. Същевременно през 1959 и 1960-та титлите са спечелени от Купър, които са със задноразположен мотор.

Така или иначе, след като консорциумът около Лорънс Строл взе контрола над английската компания, се знаеше, че тя ще се върне във Формула 1 и това ще се случи от догодина.

„В понеделник, 30 март, акционерите на Астън Мартин Лагонда одобриха набирането на средства в размер на 536 милиона британски лири с финансовата инжекция в размер на 260 милиона британски лири от консорциум Yew Tree – група инвеститори, ръководена от Лорънс Строл”

„Като част от тази инвестиция, г-н Строл ще стане изпълнителен директор на Астън Мартин. Астън ще създаде свой собствен състезателен екип F1”, се казва в официалното изявление на компанията. „Ползите от връщането към върха на автомобилния спорт са ясни. Няма по-добър начин да изградим марката Астън Мартин  в световен мащаб и да се ангажираме с нейната клиентска база, отколкото да имаме успешен работен екип във Формула 1.”

Въпреки очакваната раздяла с тима на Ред Бул, на които Астън са партньори в момента, от компанията са решени да не спират в развитието проекта на Ейдриан Нюи. Той е за нов спортен автомобил със средноразположен двигател. От Астън искат да внедрят разработки от F1 и в останалите си модели.

„Марка с опита и историята на Астън Мартин трябва да се състезава на най-високото ниво в автомобилния спорт”, заяви Строл

„Инвестиционната ни стратегия поставя Формула 1 в центъра на глобалната ни маркетингова стратегия. Марката се е състезавала успешно в различни класове на моторспорта, но сега имаме възможност да създадем заводски F1 тим. Глобалността на Формула 1 е неповторима и желанието ни е да демонстрираме Астън на ключовите си пазари.”