Начало Автомобили Renault и Dacia планират сериозно разширение на онлайн продажбите си

Renault и Dacia планират сериозно разширение на онлайн продажбите си

61
0
Dacia,Renault

Renault и Dacia планират сериозно разширение на онлайн продажбите си, за да се възползват от тенденцията в тази посока на развитие, засягаща реализацията на коли. Очаква се интернет методите за лансиране на автомобили да се разраснат много бързо през следващото десетилетие.

Търговските портали на Dacia и Renault могат да са онлайн за европейските потребители до края на 2014 г., твърдят пред Аутомотив Нюз Юръп представители на автомобилните производители. Според прогнозите на анализатори от Frost & Sullivan компаниите все повече ще използват глобалната мрежа за продажбите си. Очакванията са изцяло онлайн реализираните коли да са около 4% от общия обем – около 4,5 млн. возила – до 2020 г. През 2011 г. през уебсайтове са продадени 5000 коли.

Освен Dacia и Renault засега онлайн варианти за продажба предлагат още Ford, Tesla, Fisker и т.н. При всички положения обаче клиентите ще трябва да взимат автомобилите си от някое от дилърствата на марките.

Онлайн предлагането на автомобили е в пълно съгласие с традиционната ни стратегия за дистрибуция. Дилърствата остават в уравнението. Става дума за маркетингова стратегия, използвана за достигане на по-голям брой потребители, желаещи по-голямата част от процеса да се извършва онлайн – обяснява шефът на онлайн отдела в Renault Патрик Хофстетър.

Засега не се предвиждат варианти за изцяло интернет пазаруване на коли. Мениджърът Customer marketing method на Renault Томас Шанел потвърди, че концернът не възнамерява да предлага подобен тип дистрибуция. Той заяви, че шоурумовете ще продължат да имат важна роля като маркетингов инструмент и да се грижат за потребностите на клиентите след купуването на нов автомобил като поддръжка и поправки.