Начало Автомобили Renault Master Van H2-TECH е първия прототип на HYVIA, задвижван от водород

Renault Master Van H2-TECH е първия прототип на HYVIA, задвижван от водород

335
0
Renault Master Van H2-TECH Prototype
Renault Master Van H2-TECH Prototype

На изложението Hyvolution в Париж на 27 и 28 октомври ще бъдат представено Renault Master Van H2-TECH, първия прототип на HYVIA

Компанията HYVIA проправя нов път напред за мобилност без въглерод, с решения за мобилност на водород. Наименованието идва от „HY“ за водород, „VIA“ за път. Създадена през юни 2021 г., HYVIA е съвместно предприятие между Renault Group, доминиращ играч в автомобилната индустрия, и Plug Power, световен лидер в решенията за водород и горивни клетки до ключ. Базирана във Франция, за европейските пазари, HYVIA предлага цялостна и уникална екосистема, която включва леки търговски превозни средства с горивни клетки, станции за зареждане с водород, доставка на въглерод без въглерод, услуги за финансиране и поддръжка на автопаркове.

„Горд съм да представя нашите първи водородни прототипи. HYVIA се фокусира над водородни решения за мобилност, адаптирани за нуждите на нашите клиенти за посрещане на предизвикателствата на водородната мобилност. HYVIA ще може да разгърне своята екосистема в различни територии и професионални области за мобилност без въглерод. HYVIA се развива бързо, обединявайки силните страни и опита на двама лидери: Renault Group & Plug Power.“

Дейвид Холдербах, главен изпълнителен директор HYVIA

Прототипът Renault Master Van H2-TECH

  • Master Van H2-TECH позволява нулеви въглеродни емисии, увеличен пробег и бързо презареждане.
  • Това е просторен ван за транспортиране, с товарен обем от 12 м3 и пробег до 500 км, наличен за поръчка в избрани страни в Европа от 2022 г. Той ще отговори на нуждите на бизнеса, големите автопаркове и местните общности. Днес водородната мобилност е особено значима за лекотоварните автомобили: перфектна за увеличаване на автономността при големи натоварвания и интензивна употреба.
  • Master Van H2-TECH е оборудван с 30 кВ горивна клетка, 33 кВч батерия и резервоари в общ водороден обем от 6 кг (4 резервоара по 1,5 кг).
  • Произведен във Франция:
    • Master Van се произвежда във Франция, в завода в Батили.
    • Електрическата и водородна трансформация се осъществява от PVI, дъщерно дружество на Renault Group в Грец-Арманвилие.
    • Електрическият двигател се произвежда в завода в Клеон.
    • Сглобяването на горивната клетка ще започне в завода във Флан до края на годината.
    • Водородните резервоари се снабдяват във Франция от партньора Faurecia.

Прототип на водородна зарядна станция

  • Водородната зарядна станция на HYVIA позволява бързо зареждане с гориво (5 минути), лесно колкото зареждането с термично гориво.
  • Начинът, по-който станцията работи, е семпъл:
    • Доставеният водород ще бъде генериран на място чрез водна електролиза или ще се доставя насипно с помощта на тръбни ремаркета.
    • Системата компресира водорода в резервоара, преди да го отдели в автомобила, когато е необходимо.

И фокусът е, разбира се, върху безопасността: нашите системи са проектирани да отговарят на всички разпоредби и най-добри практики.

  • Водородните зарядни станции на HYVIA ще бъдат достъпни за закупуване и отдаване под наем.
  • Ще бъдат сглобявани във Франция в завода във Флан.

Уникална и всеобхватна екосистема на HYVIA

Тези прототипи са първите примери от екосистемата HYVIA, включваща производство на зелен водород (електролизатори) и дистрибуция (водородни зарядни станции), както и гама лекотоварни автомобили, задвижвани от горивни клетки (ван, шаси-кабина и пътнически), допълващи предложенията от 100% електрическите модели.

Предстоящи прототипи:

  • Master шаси-кабина H2-TECH: голям ван с още повече товарно пространство (19 м3) и пробег от около 250 км.
  • Master пътнически H2-TECH: градски микробус с капацитет до 15 пътници и пробег от около 300 км.