Начало Автомобили Groupe Renault въвежда задвижване с водород в лекотоварната си гама

Groupe Renault въвежда задвижване с водород в лекотоварната си гама

184
0

Groupe Renault въвежда задвижване с водород в лекотоварната си гама, с което разширява приложението на автомобилите си. Водородната технология е разработена в партньорство със Symbio – дъщерно дружество на Groupe Michelin. Компанията я тества още от 2014 г.

Автомобилите са оборудвани с увеличаваща пробега горивна клетка. Тя предоставя електрическа и топлинна мощност от 10 kW, което увеличава пробега на Renault MASTER Z.E. Hydrogen и Renault KANGOO Z.E. Hydrogen до над 350 км. Друго предимство на водорода е, че зареждането отнема едва пет до десет минути. Водородът отговаря на онези изисквания на бизнес клиентите, които все още не могат да бъдат изпълнени от електрическите автомобили. Сред най-важните е това за пътуване на дълги разстояния.

Renault MASTER Z.E. Hydrogen, който се очаква през първата половина на 2020 г., ще утрои пробега си – от 120 на 350 км

Моделът ще е наличен като ван и шаси кабина (и двете в по две версии). Оборудван с два водородни резервоара, разположени под каросерията, автомобилът ще увеличи функционалността си. Същевременно няма да се прави компромис с товарния обем от 10,8 куб. м до 20 куб. м с разумна допълнителна маса от 200 кг.

От края на 2019 г. Renault KANGOO Z.E. Hydrogen ще може да се похвали с най-добрия реален пробег на електрически ван на пазара от 370 км (спрямо 230 км по WLTP при Kangoo Z.E.). С товарен обем от 3,9 куб. м въпреки разумната допълнителна маса от 110 кг, този автомобил ще се предлага във Франция за 48 300 евро без ДДС. Цената е със закупуването на батерията и без включени субсидии и екологичните бонуси.

Тези водородни електрически автомобили работят с горивна клетка, която съчетава водород от резервоарите им с кислород от въздуха, за да произвеждат електричество за захранване на електрическия мотор

Първото им предимство е, че отговарят на новите екологични предизвикателства на градската мобилност. В допълнение предлагат увеличена автономия, бързо зареждане с водород (от 5 до 10 минути) и лесна поддръжка. Това ги прави особено подходящи за интензивно ползване от бизнес клиенти от големите градски зони до периферията на градовете. Моделите са подходящи за транспорт и логистика, градски доставки и мултитехнически услуги, обслужване на общински и местни власти, експресна и специална поща.