Начало Автомобили Renault ZOE E-SPORT – комбинация от сериен модел и състезателен автомобил

Renault ZOE E-SPORT – комбинация от сериен модел и състезателен автомобил

57
0

Renault ZOE E-SPORT, представен на Автомобилен салон Женева ‘17, демонстрира ангажимента на Renault към развитието на електрическите автомобили. Уникалното е, че Renault ZOE E-SPORT е създаден върху платформата на ZOE и е превърнат в състезателен автомобил, черпейки от тригодишния шампионски опит на Groupe Renault в шампионата Формула Е.

Renault ZOE E-SPORT се отличава със спортен дизайн и същите цветове на купето, с които са боядисани новите едноместни болиди на Renault e.dams.

Купето на концептуалния RENAULT ZOE E-SPORT, чието тегло е 1400 кг, включително батерията (450 кг), е изработено изцяло от карбон.

RENAULT ZOE E-SPORT ускорява до 100 км/ч за 3,2 секунди.

“Описанието на Renault RENAULT ZOE E-SPORT не можеше да бъде по-кратко: „Забавлявай се!”. Затова измислихме нещо между сериен модел и състезателен автомобил. Той е перфектен за любителите на екстремни изживявания зад волана!”, споделя Стефан Жанин, дизайн директор концептуални автомобил.

Електрическите автомобили са в перфектен синхрон със стратегията на компанията за нулеви вредни емисии. Renault, първият автомобилен производител в Европа, повярвал в електрическата мобилност, лансира пълна гама от електромобили през 2012 и продължава да изпъква като пазарен лидер и днес. Марката продължава да изучава всеки аспект на електрическата мобилност благодарение на програма, начело на която стои ZOE.

Renault ZOE е напълно електрически автомобил, който предлага плавна, пъргава возия. Той е изключително приятен за управление, конструиран спрямо най-високите стандарти спрямо околната среда.

Новият Renault ZOE, представен по време на Автомобилен салон Париж ‘16, отбеляза важна стъпка в развитието на масовите електрически автомобили. Неговият пробег е 400 км (по цикъла NEDC), еквивалентен на около 300 км в реални пътни условия. Новата батерия Z.E. 40 поема задачата да зарежда автомобила, отваряйки по-широк спектър от възможности за пътуване. Новото ZOE идва също с нови, подобрени възможности за свързаност, които улесняват електрическото шофиране, включително Z.E. Trip и Z.E. Pass.

“В Renault вярваме, че електрическите автомобили са способни да отговорят на нуждите на всички клиенти, поставяйки ударение върху удоволствието от пътуването. И Renault RENAULT ZOE E-SPORT е израз на това!”, споделя Ерик Фентьон, директор на програмата за електрически автомобили.

Моторът на RENAULT ZOE E-SPORT е вдъхновен от технологии, разработени от инженерите на Renault Sport Racing и Renault e.dams.

RENAULT ZOE E-SPORT е снабден с два мотора, които общо генерират 340kW, почти 460 к.с. За сравнение, според правилата на FIA, максималната мощност на едноместните болиди във Formula E е 270 к.с.

Двата мотора са идентични, като единият е монтиран отпред, а другият отзад. И, подобно на Formula Е, те разчитат на магнитна технология с голям капацитет, която оптимизира енергийната ефикасност.

За да използва цялата тази мощ, батерията на RENAULT ZOE E-SPORT е с капацитет 40kWh.

RENAULT ZOE E-SPORT се възползва и от опита на Renault във Formula E, свързан с оптимизирането на мощността върху колелата.

RENAULT ZOE E-SPORT разчита на разработена от Renault електроника, която точно и динамично следи изразходваната енергия като функция от моментните нужди на водача. Управлението на енергията е напълно конфигурируема и регулируема след всяко пътуване или по време на състезателните уикенди.

Електронните настройки предлагат четири режима на задвижване, които адаптират автомобила според желанията на водача, в зависимост от това дали иска динамика или по-дълъг пробег. Те могат да се настроят и според различните видове писти и стилове на управление, като се регулира подаването на мощност между двата мотора, за да се постави по-силно ударение върху предно или задно задвижване.

И накрая, опитът, натрупан в моторния спорт, позволява на RENAULT ZOE E-SPORT да предлага пълния си потенциал по време на движение.

Подобно на Formula E, автомобилът разчита на въздушна и водна охлаждаща система, с монтиран отпред радиатор, която гарантира, че батерията и контролните системи работят при идеална температура.