Роберт Кубица (Рено):
– Винаги е интересно да тестваш нови гуми, а днес имахме шанс за първи път да опитаме тези на Пирели, както и да се запознаем с новите си инженери. Всички знаем колко са важни гумите за поведението на колата, така че се концентрирахме върху събиране на данни и за двата типа плюс изучаване на характеристиките им. Не направихме кой знае колко обиколки, но въпреки това научихме доста неща. Наложи се да спра рано, но пък спестихме гуми за утре, когато също ще е напрегнат ден.
Алан Перман, главен състезателен инженер на Рено:
– Днес за първи път изпробвахме Пирели, като карахме със смеси медиум и софт. Сутринта премина добре и Роберт бе сравнително доволен от баланса на колата, въпреки че след това направихме някои промени, за да го подобрим. Първите ни впечатления са позитивни: гумите работят добре, с чудесно сцепление и без проблеми по отношение на загряването. Технически проблем ни спря прекалено рано.
Хейки Ковалайнен, Лотус:
– Хубаво е да приветстваме Пирели отново в спорта. Денят на пистата бе добър за нас, изпълнихме цялата си програма, а балансът бе на ниво през цялото време. Честно казано ми се иска да продължа да карам и утре, но ми предстои доста дълга ваканция преди началото на същинските тестове. Нямам търпение да седна в колата за догодина.
Майк Гаскойн, технически директор на Лотус:
– Интересен и много полезен първи ден изпитания с Пирели. Нямахме технически проблеми и изпълнихме цялата си програма, общо 88 обиколки. Колата беше с баласт според изискванията за 2011 г., проведохме и редица проби в разрешените параметри, като намерихме няколко ясни и полезни насоки за настройки, по които да се трудят инженерите. Най-бързото ни време е от края на деня с доста износен комплект. Цялата полезна информация ще използваме и утре, когато е ред на Ярно [Трули] да опита за първи път Пирели.
Камуи Кобаяши, Заубер:
– Мисля, че гумите на Пирели са добри. Тествахме как се работи с тях, как да развием автомобила си според характеристиките им, учихме по какво се различават [от предишните]. Поведението им бе доста постоянно. Сутринта имах някои проблеми с износването, но след някои промени по реглажите това повече не бе проблем.
Джеймс Кий, технически директор на Заубер:
– Първоначалните ни настройки не бяха далеч от оптималните за работа. Сравнително рано направихме някои промени по тях и постигнахме приличен баланс. Програмата ни бе с по-къси серии, за да пазим гумите, като едва накрая направихме по-дълга дистанция. Научихме много за поведението на Пирели, за това как отговарят на различни промени в реглажите. Гумите са вече на добро ниво.
Рубенс Барикело, Уилямс:
– Програмата днес беше доста заета, имахме много работа за вършене. Според мен първите ни изпитания с Пирели бяха интересни. Първите ми впечатления са позитивни и нямам търпение да продължим пробите утре.
Том Маккълоу, главен тест инженер на Уилямс:
– Сутринта изпълнихме аеродинамичните си тестове и събрахме доста полезни данни. След това започнахме тестовете на Пирели. Изпробвахме типовете медиум и софт, като научихме много за характеристиките им. Като цяло се представиха добре.
(пълни резултати от тестовете може да откриете тук: http://clubs1.bg/novina.php?n=17156)