Рено ще се постараят да намалят цената на новите си V6 турбодвигатели, заяви главният изпълнителен директор на компанията Карлос Гон след срещата си по време на уикенда в Монако с Бърни Екълстоун. В княжеството бе обявен договорът на френската компания с Торо Росо. В същото време се очаква Уилямс, които в момента са с двигатели Рено, да се прехвърлят към мотори Мерцедес от 2014 г. нататък.
Гон обясни, че е наясно с опасенията на Екълстоун относно цените на агрегатите. Сегашните V8 струват около 9 милиона евро. Новите V6 турбо ще са значително по-скъпи – повече от два пъти.
– Има известни притеснения относно цената на двигателите, които разбирам, но ние сме решени да работим за намаляването на тези разходи. Нека първо постигнем представяне на необходимото ниво и да сме сигурни, че отборите ще получат конкурентоспособни и ефективни мотори. След това малко по малко ще намалим и стойността. По отношение на цената няма да отстъпваме пред никого за 2014 г. Ние обаче сме твърдо решени всяка година да се трудим да направим този агрегат все по-ефективен – заяви Гон, който се срещна с Бърни на обяд преди състезанието в Монте Карло.
Минимумът за Рено за доставяне на двигатели е три отбора, допълни Гон. Годишният бюджет на Рено Спорт F1 възлиза на 150 млн. долара. До момента сигурните екипи са Ред Бул и Торо Росо. Тони Фернандес заяви през уикенда в Монако, че и Катерам ще останат с френските мотори.
– Може да има и повече екипи, макар да не са ни нужни. Въпрос е по-скоро на възможности, отколкото на необходимост. Но определено са ни нужни (минимум) три – каза още Гон.
Участието на Рено във Формула 1 е успешно от комерсиална гледна точка според Гон, тъй като повишава разпознаваемостта на бранда на развиващите се пазари в Китай, Индия, Русия, Южна Америка. Ред Бул спечелиха титлите при пилотите и конструкторите през последните три сезона с двигателите на френската марка.
– Хората вижда, че Рено означава технология, Рено означава издръжливост. Това е посланието към потребителите. Ще останем, докато има смисъл за компанията. Инвестирахме много в новите технологии за 2014 г., така че ще сме тук още дълги години. Никой не може да каже дали още ще има смисъл след 10 или 15 години – добави Гон.