Начало MotoGP News Репсол близо до завръщане в мотоциклетния спорт

Репсол близо до завръщане в мотоциклетния спорт

80
0
Репсол в MotoGP
снимка: Мишлен

Репсол е много близо до завръщане в мотоциклетния спорт. Според информация на Моторспорт, испанският петролен гигант ще бъде доставчик на смазочни материали в класовете Moto3 и Moto2 от следващия сезон.

Репсол се готви да се завърне в световния шампионат по мотоциклетизъм през следващия сезон. Испанците трябва да бъдат ексклузивен доставчик на смазочни материали за класовете Moto2 и Moto3.

Миналата година Моторспорт първоначално разкри, че испанската енергийна компания няма да поднови дългогодишното си партньорство с тима на Хонда в MotoGP. Сътрудничеството започна през 1995 г. В продължение на почти три десетилетия Репсол Хонда постигна изключителни резултати в кралския клас- 15 световни титли, 183 победи и 455 подиума.

Преди малко повече от година Репсол официално потвърди раздялата с Хонда. Испанската компания сложи дискретен край на най-дълготрайното и успешно спонсорство в историята на сериите. Партньорството вече беше сериозно намалено след напускането на Марк Маркес в края на 2023 г.

Сега обаче изглежда, че отсъствието на Репсол от падока ще приключи. Очаква се марката да се завърне в шампионата през 2026 г., макар и не заедно с Хонда — която бързо сключи партньорство с Castrol, за да покрие нуждите си от гориво и смазочни материали — и не в MotoGP. Вместо това Репсол ще поеме глобална роля като единствен доставчик на смазочни материали за класовете Moto2 и Moto3.

За разлика от MotoGP, където всеки отбор може свободно да избира свои доставчици на гориво и масло, класовете Moto2 и Moto3 работят по единна техническа рамка. През последните години Liqui Moly бе изключителен партньор за смазочни материали. Договорът първоначално беше удължен до края на 2027 г. Въпреки това, германската компания и Дорна се споразумяха да прекратят договора си две години по-рано от предвиденото.

В момента световното първенство се намира на кръстопът. Това важи както в спортно, така и в търговско отношение. Стратегията за спонсорство, в частност, ще бъде от решаващо значение. Серията навлиза в нова ера след придобиването на Дорна от Либърти Медия- същата компания, която притежава и F1.