Начало Мото Repsol Honda представи мотора си за 2019 г. в Мадрид

Repsol Honda представи мотора си за 2019 г. в Мадрид

31
0

След 25 години сътрудничество с Repsol, отборът на Repsol Honda представи в Мадрид днес мотоциклета си за 2019 г. Празненството бе малко по-специално, тъй като на него присъстваха бившите световни шампиони Мик Дуън и Алекс Кривие. Те бяха на сцената заедно с пилотите на тима за 2019 г. Марк Маркес и  Хорхе Лоренсо, които представиха машината RC213V.

Пред много изискана публика от представители на световни медии, гости, спонсори и партньори, бе показан мотоциклетът за 2019 г., с който Маркес и Лоренсо ще се боят за славата тази година. Това е последната версия на мотоциклета RC213V, до който застанаха също и носителите на короната Дуън и Кривие. Освен пилотите, на церемонията бяха Тецухиро Кувата – директор на Honda Racing Corporation (HRC), Антонио Бруфао – CEO на Repsol, Кармело Еспелета – CEO на Dorna и Бегоня Елисес – генерален директор на на комуникациите и член на борда на директорите на Repsol.

Няма големи промени в цветовата схема на Repsol за 25-ия им сезон с Honda. По-големи са промените в машината, което сега ще се работи и на тестовете. Хорхе Лоренсо е най-новият от дългия списък известни пилоти от MotoGP, който носи цветовете  на Repsol Honda. Той партнира на Марк Маркес на сцената при представянето на  тима в Мадрид. Пилотът с № 99 замени в тима Дани Педроса, който караше с № 26. Маркес има 7 титли, а Лоренсо 5. Така двамата имат общо 12 шампионски корони, от които 8 са в MotoGP. Лоренсо е световен шампион с Yamaha за 2010, 2012 и 2015, преди да спечели три състезания с Ducati през миналия сезон.

Ако спечели с Honda, Лоренсо ще стане едва петият пилот във висшия клас, който е печелил победи с три различни марки мотоциклети. Другите са Майк Хейлууд, Ранди Мамола, Еди Лоусън и Лорис Капироси. Маркес спечели пет от 6 възможни титли, откакто се присъедини във висшия клас с Repsol Honda през 2013 г. Така той се изравни с легендата на Honda Мик Дуън. Само Валентино Роси със 7 и Джакомо Агостини с 8 имат повече титли при кралете от Маркес, който също като Лоренсо има двугодишен договор с Repsol Honda.

Най-интересното е, че и двамата започват сезона с операции. Лоренсо бе на представянето с контузена ръка, тъй като му бе направена операция на счупена лопатка на лявата китка в понеделник. Контузията пилотът от Майорка получи по време на падане при тренировки в Италия. Той няма да успее да се възстанови за първите тестове от 6 до 8 февруари на пистата Сепанг в Малайзия и ще кара на следващите изпитания в Катар от 23 до 25 февруари. В началото на декември Маркес също претърпя операция на лявото рамо и след това имаше множество дислокации. Той обаче ще започне тестовете в Сепанг.

За 25 години на пистата отборът на Repsol Honda е спечелил 14 титли, 168 състезания и 427 подиума във висшия клас – 500 cc и MotoGP от 1995 г. насам. Дуън има 5 корони в клас 500 куб. см., а първата му титла е с Honda, но за HRC. Алекс Кривие е шампион за 1999 г. и е първият испанец със световна титла във висшия клас.

Ето какво каза Маркес: „Да съм част от семейството на Repsol Honda е привилегия. Аз израснах, като гледах победите на тези двама пилоти до мен. Сега, когато съм тук, е невероятно. Връзката на Honda и Repsol е много силна, ние ще продължим да се борим за достигане на максимума. Можем да бъдем екип на мечтите, но това, което е от значение, са резултатите и победите. Това е, което искаме. Възстановявах се от операцията на рамото. Беше най-скучната зима в живота ми, дори не докосвах мотора си след часове на възстановяване. Радвам се, че ще започнем сезона.“

Лоренсо допълни: „Аз съм развълнуван, че се присъединих към този екип. Нивото тук е невероятно и аз съм готов да му дам най-доброто от себе си. Искаше ми се да съм тук в перфектно здраве, но трябва да приемаме нещата такива, каквито са. Няма да съм в Сепанг, но тима може да разчита на мен в Катар. Рано е да се каже как ще се адаптирам към мотоциклета на Honda. Дори на тестовете във Валенсия не бях готов и не бях в пълната си форма след травмите на краката и ръцете. Много харесвам мотора, той е бърз и мощен. Оценявам тези качества. Все още трябва да се адаптирам, но да си в такъв успешен екип е голяма чест.