Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Резултатът на Спа е от края на първия тур, точки ще се...

Резултатът на Спа е от края на първия тур, точки ще се дават, ФИА обясни, че не може да има старт утре

5192
0
Спа, Спа-Франкоршамп, дъжд, сейфти кар, кола за сигурност
пилотите не направиха и един състезателен тур на Спа; снимка: Ред Бул Контент Пуул

ФИА потвърди, че реално резултатът от Гран при на Белгия е подреждането на колоната в края на първата обиколка, както и че ще бъдат присъдени точки на пилотите в топ 10

След така нареченото състезание на пистата Спа-Франкоршамп се породи спор, тъй като правилата постановяват, че не се присъжда актив, ако надпреварата е била две или по-малко обиколки. В регламента също така се казва, че при прекратяване на кръг от шампионата важи резултатът от обиколката преди тази, в която е даден сигналът за спиране. ФИА взима предвид в Белгия двете обиколки зад сейфти кара, направени след подновяване на надпреварата и важи резултатът от края на първия тур.

Обяснението защо се дават точки гласи, че Макс Верстапен е прекосил старт-финалната права три пъти. С това според федерацията е изпълнено изискването за направени повече от две обиколки, за да се даде половината актив, който по принцип се полага. Верстапен щеше да вземе 25 точки за нормална победа, сега получава 12,5.

Рейс директорът Майкъл Маси обясни също така, че нямаше възможност състезанието да бъде отложено за понеделник поради ред причини

„За всички е разочароващо, че нямаше пълна състезателна дистанция, но сторихме всичко по силите си. Поне нещо се случи. Времето беше просто ужасно. Условията не бяха добри през целия уикенд, но тук-там имаше моменти на затишие, когато можеше да се свърши работа. Днес просто липсваха такива.“

„Нямаше възможност за отлагане на състезанието до утре. Има цял куп неща за организаторите, всички участници, изобщо всички на пистата… Няма как да се проведе на следващия ден. От гледна точка на ФИА и Формула 1 безопасността на пилотите, отборите и зрителите е приоритет. Използвахме всяка възможност, дадена ни от правилата и Международния спортен код, за да проведем състезание. За съжаление нямаше как да е пълна дистанция.“

Маси каза също така, че освен официалната метеорологична информация изрично е помолил отборите да вземат мненията на пилотите относно условията на пистата.

„Слушахме активно радиото на състезателите, за да получаваме реална обратна информация и какво мислят за условията, видимостта и т.н.“, допълни рейс директорът.