Даниел Рикиардо коментира тройния рейс уикенд на територията на Америка. Според него, натовареният графика на F1 „може да подпомогне възстановяването му“, тъй като ще го държи във форма за по-дълго време
Рикиардо се завърна в Алфа Таури по време на последния състезателен уикенд в САЩ. Австралиецът пропусна предишните пет старта, тъй като се възстановяваше от операция на лявата ръка. Причината за хирургическата интервенция бе инцидент на пистата Зандвоорт, след който Рикиардо получи фрактура
Осемкратният победител в F1 планираше да се завърне в Катар. В крайна сметка обаче той реши да пропусне уикенда в Лосаил, който се проведе при екстремни метеорологични условия. По време на отсъствието си, Даниел бе заместван от Лиам Лоусън.
Рикиардо не записа точки в Гран при на САЩ. Пилотът на Алфа Таури имаше контакт с друг автомобил в началото на надпреварата, заради който загуби време. После той не успя да навакса, тъй като имаше поражения в колата си.
Сега австралиецът се насочва към два поредни старта в Мексико и Бразилия. Според него, натовареността на графика на спорта го поддържа във форма и на практик подпомага възстановяването му.
„Натовареният график на F1 може да подпомогне възстановяването ми“, сподели Рикардо. „По-голямата част от състезанието в САЩ беше тежко. Със сигурност все още има върху какво да работим от страна на отбора, но и от моя страна.“
„Дори в първия стинт моментът на спиране не беше чудесен, но винаги държа себе си отговорен за това: Можех ли да направя това малко по-добре? Трябваше ли да се опитам да бъда по-активен?“, продължи пилотът на Алфа Таури. „Определено си дадох сметка, че вероятно ще загубя време в трафика. аз ще бъда малко критичен към себе си, така че със сигурност можем да направим някои неща по-добре.“
„Радвам, че нямаме прекалено голяма почивка. Това е добре и за състезателната ми форма. Трябва да продължа да се възстановявам и да свиквам отново с волана и всичко останало“, каза още Рикиардо.
Опитният австралиец коментира и предстоящата надпревара в Мексико Сити. До момента той взе участие във всички стартове откакто мексиканското трасе се върна в F1. Най-добрият му резултат е трето място през сезон 2016
„Пистата в Мексико е наистина уникална. Сцеплението тук е толкова ниско заради надморската височина. Обикновено това е трасе, на която никога няма да имаш перфектен автомобил. Тук никога няма да се чувстваш със страхотно сцепление, така че наистина трябва да се задоволиш с това, което имаш и да се отнасяш към всичко с известно търпение. Харесвам Мексико Сити като място и като писта. Подобно на Остин, тя предлага уникални предизвикателства. Когато се справиш с тях, можеш да наваксаш много време“, каза Рикиардо.
„Първият сектор е много бърз. Когато навлезеш в следващата част, дори в първите няколко завоя и шикана, трябва да вземеш добре бордюрите. Ако ги преминеш прекалено остро, това може да ти убие времето за обиколка. Ако пък си прекалено предпазлив, тогава оставяш няколко десети на масата, така че тази секция е наистина трудна. Въпреки че се минава с ниска скорост на трета предавка, тази секция наистина е доста трудна за преодоляване.“
„Атмосферата на пистата е невероятна. Бих казал, че парадът на пилотите може да е най-добрият за годината, особено когато влизаме в секцията на стадиона. Това го няма никъде другаде, така че състезанието в неделя следобед със сигурност ще бъде удоволствие“, завърши Даниел Рикиардо.
Другият пилот на Алфа Таури Юки Цунода не завърши първите си две участия в Мексико. Сега целта на японеца е да намери място в зоната на точките.
Buenos Dias Mexico! 🇲🇽#MexicoGP pic.twitter.com/5pMbY7izqn
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) October 25, 2023