Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Род Нелсън: Приложихме стратегическо решение, а не отборни заповеди

Род Нелсън: Приложихме стратегическо решение, а не отборни заповеди

70
0
Фелипе Маса

Инструкцията към Фелипе Маса да пропусне съотборника си Валтери Ботас в последните обиколки преди финала на Гран при на Малайзия е била стратегическо решение, а не отборна заповед, обясни главният инженер на тест и поддържащия екип в Уилямс Род Нелсън.

След последните смени на гуми преди финала на състезанието на пистата Сепанг бразилският пилот на Уилямс и финландският му съотборник се движеха съответно на 7-мо и 8-мо място, настигайки Дженсън Бътън с Макларън. Ботас даваше по-бързи времена от Маса и получи съобщение да изпревари съотборника си, а Фелипе съответно да го пропусне (по радиото му се обадиха 2 пъти). Бразилецът обаче запази позицията си до финала на надпреварата, като след това коментира, че за себе си е постъпил правилно.

Нелсън обясни, че ако Маса бе пропуснал Валтери, а финландецът не бе успял да изпревари Бътън, тогава от отбора са щели да дадат указания на пилотите си отново да си разменят позициите.

Той (Маса – б.а.) не направи това, което предпочитахме. Температурата на двигателя му бе сравнително висока и бяхме малко притеснени за това, а Валтери имаше много по-нови гуми от тези на Дженсън. Решихме, че ще е добре да дадем възможност на Валтери да го изпревари. Ако не бе постигнал това за две или три обиколки, щяхме отново да разменим местата на пилотите си и всички щяха да са доволни. Това не са отборни заповеди, а стратегическо решение, взето на база представянето на двете коли. Фактите са, че според нас Валтери имаше добър шанс да изпревари Бътън, защото гумите му бяха по-нови, а Фелипе бе забавен – коментира Нелсън.

Той е категоричен, че в екипа няма първи и втори пилот, а двама лидери.

В началото на надпреварата до Куала Лумпур Валтери получи съобщение да запази позицията си зад своя съотборник.

Нищо не се случва зад кулисите, не искаме да подкрепяме единия пилот за сметка на другия. От тази гледна точка при нас няма отборни нареждания. В Уилямс не работим така. Не сме като други екипи, при които има първи и втори пилот – ние разполагаме с двама състезатели номер 1 – добави Нелсън.