Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Рос Браун: Оцеляваме благодарение на производителите

Рос Браун: Оцеляваме благодарение на производителите

44
0

Пресконференцията в петък на Силвърстоун бе особено важно събитие с оглед на случващото се във Формула 1 понастоящем. Участващите шефове на отбори и главният изпълнителен директор на Уилямс Адам Пар предизвикаха основателен интерес, като бяха изяснени някои позиции на екипите във FOTA и решението им (поне понастоящем) да създадат свой собствен шампионат.

– Очевидно последните 24 часа бяха доста напрегнати, но според мен нещата датират доста отпреди това. На практика стигнахме до позиция на задънена улица между FOTA и ФИА – искрен бе шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер. – Според мен отборите направиха огромни усилия да се постигне компромис, тъй като в крайна сметка имаме задължения към определени хора, седейки тук – служителите, феновете, спонсорите, обществеността. Намеренията и усилията бяха насочени към намирането на компромис. Казвайки, че сме в задънена улица, трябва да отбележа, че решенията, които видяхте в изявлението тази сутрин, не бяха взети леко и след сериозно обмисляне това бе общата позиция, постигната от отборите.

Стигнахме толкова далеч, колкото можахме, бе позицията на Хорнер, който допълни от гледна точка на отбора си:

– Искаме да се състезаваме срещу най-добрите отбори, най-добрите пилоти, с най-добрите спонсори в света. Ако това не може да стане във Формула 1, тогава трябва да обмислим какви алтернативи има.

Хорнер отбеляза също така, че зрителите вече не искат политика, особено като се има предвид, че уикендът е последният за Силвърстоун във Формула 1 – а това е пистата, на която е проведена първата надпревара от шампионата при създаването му. Той бе категоричен, че отборът му понастоящем е съсредоточен върху това да не позволи на Дженсън Бътън да спечели още една Гран при.

– Дължим го на феновете, на зрителите, на Силвърстоувн – заяви той.

Рос Браун, който притежава и ръководи отбора, доминиращ в шампионата от началото на сезона, споделя мнението на колегата си.

– След шока от напускането на Хонда реагирахме правилно, със съответните инициативи. Причините за това [оттегляне] са много, но не бяха единствено икономически. Искрената амбиция на отборите не е да завземат Формула 1 – те просто инвестират огромни средства в спорта и искат това да се уважава. Формула 1 не принадлежи на отборите. Принадлежи на хората. Формула 1 принадлежи на всички нас. Тя е нещо съществуващо само по себе си.

Мартин Уитмарш от Макларън допълни:

– Мнозинството отбори искат да участват в най-висшата категория автомобилен спорт. Искаме прозрачно управление. Искаме едни и същи правила и може би философски различно възприятие да бъдещето на спорта. Според мен [сега] отборите работят заедно по най-продуктивния начин през 20-те години, в които участвам в спорта.

Той хвърли и нова светлина върху евентуалните участници в отцепническа серия:

– FOTA е готова да приеме нови или вече съществуващи отбори [ако създаде свой собствен шампионат}. Има интерес от екипи – при това подали заявки и одобрени от ФИА за 2010 г. – допълни той. – Според мен Формула 1 не свърши добра работа по отношение увеличението на участващите отбора, развитието на шампионата спрямо това какво искат запалянковците – има много възможности за по-добра работа и вливане на свежи сили.
Браун и Хорнер пък отрекоха категорично, че целта на FOTA е да премахне президента на ФИА Макс Мозли от поста му. И двамата заявиха, че неговото присъствие и участие в нито един момент не е било предмет на дискусии в разговорите и преговорите.

Същевременно съмнения относно останалата част от тазгодишния шампионат няма, като Рос Браун почти шеговито вметна, че единствената му тревога за Гран при на Великобритания е, че Ред Бул са твърде бързи. След това темата се върна на намаляването на разходите в спорта, която Хорнер коментира така:

– Бих искал в частност да отбележа направеното от Рос Браун – решението и отдадеността, която той показа към FOTA, това, че остана с организацията и вярва в принципите й като независим екип. Те (Браун Гран при – б.р.) нямат друга форма на приход освен надпреварите в Гран при.

Самият Браун, след като благодари за признанието, допълни, че вече е виждал и двете страни на монетата.

– Познавам живота във Ферари, преди това в Бенетон – където спечелихме шампионата за 30 млн. британски лири годишен бюджет. След това се запознах с живота в Хонда, после станахме независими – ключът е във финия баланс между нуждите на всички. Инвестицията на Мерцедес ми позволява да имам двигател за 8 млн. евро, които догодина вече ще са 5 млн. Мотор на Ферари преди две години струваше 25 млн. евро. Оцеляваме благодарение на производителите, а те не получават доходи срещу това.