Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Рос Браун: Може да се обсъди даването на повече точки в спринтовата...

Рос Браун: Може да се обсъди даването на повече точки в спринтовата квалификация

14948
0
старт, спринт, стартова решетка, грид, Гран при на Великобритания, Силвърстоун
снимка: Пирели

Във Формула 1 ще помислят дали да дават повече точки в спринтовата квалификация, която се проведе за първи път миналия уикенд във Великобритания. В интервю за racefans.net управляващият спортните въпроси в F1 от страна на Либърти Медия Рос Браун повтори, че е много доволен от експеримента.

„Най-важното е, че имаше вълнуващи битки, защото пилотите просто не могат да се сдържат. Затова вършат онова, с което са се захванали. И се получиха прекрасни борби. Кратки и ясни. Отборите нямаха участие в случващото се, защото няма стратегия, няма спирания в боксове – всичко зависи от пилотите.“

„Може да се разговаря с отборите и ФИА относно втората тренировка. Там имаше известно раздразнение заради условията на затворен парк. Според мен тренировката трябва да я има. Още нещо може да се промени.“

„По принцип като мислехме формата, обсъждахме да се дават повече точки. Стигнахме до сегашния вариант вследствие на опасения да не би този актив да реши шампионата, ако се провежда към края на сезона. Първото предложение беше за една трета от точките (за нормално състезание), защото е една трета от дистанцията. Но може да се обсъди“, обясни Рос Браун

Междувременно от Формула 1 потвърдиха официално, че вторият уикенд, през който ще се провежда спринтова квалификация, е за Гран при на Италия. Рос Браун бе изключително доволен след първия тест на Силвърстоун. Мненията в падока и сред феновете обаче съвсем не бяха единодушни.

При спринтова квалификация отборите имат една тренировка и след това нормална квалификация в петък. В събота сутринта се провежда втора свободна сесия. В нея мнозина не намериха особен смисъл, тъй като важат правилата за закрит парк и по колите не може да се пипа. След това е спринтовата квалификация. Редът за стартиране е определен от класирането в петъчната квалификация, дистанцията е 100 км. Победителят печели полпозишъна за Гран при надпреварата, но в F1 ще обмислят дали това ще е така, тъй като имаше доста дискусии дали не е необходима нова графа в статистиката за подобно нововъведение. Първите трима в спринта получават съответно 3, 2 и 1 точки. Гран при състезанието остава без промени с изключение отпадането на задължението пилотите в топ 10 да стартират с гумите, с които са преодолели Q2.

По принцип се смяташе, че третата надпревара, където ще има експеримент с новия формат, ще е Гран при на Бразилия. Ситуацията с коронавируса обаче продължава да е динамична и провеждането на състезание на пистата Интерлагос изобщо не е сигурно.