Начало Moto News Роси няма проблем с CRT моторите

Роси няма проблем с CRT моторите

41
0
Валентино Роси

От следващия сезон в MotoGP за първи път участие ще могат да вземат така наречените мотори CRT. Така един сериен супербайк двигател ще може да се комбинира с шаси по избор. Така трябва да се постигне значително намаляване на разходите и полученият продукт трябва да е значително по-евтин от досегашните MotoGP прототипи. Именно високите разходи в MotoGP принудиха множество тимове да се откажат от участие в „краския“ клас при моторите.

Последният неприятен пример е Сузуки. Някога толкова гордата и спортно ориентирана традиционна марка се превърна през миналия сезон от отбор с един пилот, като втори пилот бе използван само при възможност. След края на сезона във Валенсия пък японците обявиха отказването си от бъдещо участие в спорта.

Това развитие на събитията означаваше за пилотите, че те имат все по-малко места и конкурентни мотори. Затова Колин Едуардс ще продължи кариерата си през 2012 г. в екипа на Suter-BMW, а Ранди де Пюние след напускането на Прамак Дукати през следващата година ще кара за новосформирания CRT екип на Аспар. Крачка, която французинът преди няколко седмици категорично бе отказал да направи.

Тези събития не въодушевиха особено много световният шампион Кейси Стоунър. Австралиецът предпочита изцяло серия, съставена от прототипи. Валентино Роси пък определено гледа с разбиране на новото правило.

„След изтеглянето на Сузуки оставаха само 12 мотора, което е доста тъжно“, обясни Роси пред Gazzetta dello Sport. „Ясно е, че не трябва моторите, които караме да са толкова скъпи. Ако въвеждането на CRT е пътя за решаването на проблема, аз съм съгласен. Ако нямаше какво да карам и ми се наложеше, щях да карам такъв мотор, иначе е ясно, че никой не е във възторг от подобна възможност.“