Начало motoGP Роси решава в средата на 2020 г. дали остава в MotoGP, Ямаха...

Роси решава в средата на 2020 г. дали остава в MotoGP, Ямаха взима Куартараро

1031
0

Легендата на мотоциклетния спорт Валентино Роси ще реши в средата на сезон 2020 дали ще остане в MotoGP и след тази година. Италианският пилот е провел разговори с тима си Ямаха преди да се стигне до този компромис. От екипа заявиха, че срокът е посочен от самия Роси, който искал да прецени скоростта си след провеждането на 7 или 8 старта от шампионата през тази година.

„Ако Роси реши да продължи да е пилот в MotoGP през 2021 г., Ямаха го уверява в наличието на мотор YZR-M1 (заводска спецификация) и пълната инженерна подкрепа на Ямаха Мотор”, се казва в изявлението

„Тимът ни изцяло уважава напълно разбираемото решение на Валентино да прецени конкурентоспособността си през 2020 г. преди да вземе решение за 2021-ва”, заяви генералният мениджър на Ямаха Мотор Рейсинг Лин Джарвис.

„Ние уважаваме и вярваме във възможностите на Валентино. Отборът ни обаче трябва да планира и бъдещето си. Понастоящем в MotoGP има шест производителя и младите таланти са търсени. Ето защо пазарът на пилоти започва по-рано от обичайното. Ситуацията да започнем сезона, знаейки, че Валентино няма да е част от заводския екип през 2021 г., е малко странна. Но Ямаха ще подкрепи Роси, независимо какво ще е решението му. Ако реши да се състезава, ще получи мотор в заводска спецификация. Ако реши да се оттегли, ще продължим и ще разширим общата си работа и извън пистите.”

„Понастоящем обаче всичко е спекулация. Предстои ни пълен сезон и мога да уверя феновете, че Валентино има 100-процентовата ни подкрепа. До деня, когато реши да свали каската!”

Роси от своя страна обясни, че е бил помолен от Ямаха в началото на годината да вземе решение за бъдещето си

Причината е посочената от Джарвис – пазарът на пилоти.

„В унисон с казаното през миналия сезон потвърдих, че не искам да бързам с решението и ми е необходимо още време. От Ямаха реагираха в съответствие с моите действия и приключиха вървящите преговори. След последните технически промени и пристигането на новия шеф на екипа ми първата цел е да съм конкурентоспособен през 2020 г. и да продължа да карам през 2021 г. Преди да го сторя обаче, са ми необходими някои отговори, които само пистата и първите няколко надпревари могат да ми дадат. Радвам се, че ако реша да продължа, Ямаха ще ме подкрепи.”

2020 г. ще е 21-ият сезон на Валентино Роси в най-високия клас на мотоциклетния спорт и 15-ата му година с Ямаха.

Докато италианецът взима решение за бъдещето си, в тима вече са наясно кой ще е пилот през 2021 и 2022 г. – Фабио Куартараро

20-годишният французин от Ница взе 6 полпозишъна и 7 подиума (5 втори и 2 трети места) през 2019 г., която бе дебютна за него в MotoGP. Той се състезаваше за Ямаха Сепанг Рейсинг Тийм, където ще остане и през 2020-та. В края на миналия сезон Куартараро бе пети в класирането при пилотите. Освен това стана Най-добър състезател от независимите екипи и Новак на годината. Той ще получи YZR-M1 в заводска спецификация за предстоящите надпревари. През следващите две години пък ще е съотборник на Маверик Винялес, който удължи контракта си за същия период.

„Преминаването на Фабио в заводския тим е следващата логична стъпка. Той е само на 20 години, но демонстрира огромна зрялост”, заяви Джарвис.

Куартараро каза, че се радва за новия си договор, тъй като има ясен план за развитие в рамките на три години.

„Ще се трудя упорито, както и през миналата година. Невероятно мотивиран съм да се представя страхотно”, допълни Куартараро.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter