Валентино Роси ще се състезава в WEC през 2024 г. 44-годишният състезател се включва в новата категория на шампионата LMGT3. Роси ще кара БМВ М4 GT3 за тима на WRT. Междувременно бившият пилот от F1 Роберт Кубица се прехвърля в категорията на хиперавтомобилите с AF Corse.
Valentino Rossi will race in the WEC in 2024!
Yes, you read that right. @ValeYellow46 will race in the LMGT3 class with BMW M Team WRT. He will be the first MotoGP World Champion to compete in a full season of our Championship!
#WEC #VR46 pic.twitter.com/cvITwjIuGx
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 27, 2023
Роси бе избран да кара един от двата заводски подготвени автомобила БМВ М4 GT3, управлявани от WRT. Седемкратният световен шампион ще дели колата с още двата състезатели, които трябва да бъдат обявени своевременно. Зад волана на другото БМВ ще бъде Аугусто Фарфус. Бразилецът е дългогодишен заводски пилот на баварците
Доктора се прехвърля в WEC след прекарани две кампании в GT World Challenge Europe с отбора на WRT. В тях той караше автомобили на Ауди и БМВ. Тази година негови съотборници бяха Фарфус и Максим Мартин.
Роси няколко пъти изрази желанието да се състезава в WEC. Тази година той се включи в някои от подгряващите стартове на 24-те часа на Льо Ман и дори спечели един от тях. Сега Роси предприема следващата стъпка в кариерата си и се прехвърля в чисто новия клас на световния шампионат за издръжливост на ФИА.
„Много се вълнувам, че ще се състезавам в WEC. Това е следващата стъпка за мен. Вече ще участвам в световен шампионат, който не е само в Европа, а е в световен мащаб. Вече съм запознат с автомобила след този сезон. Разбира се, форматът с трима пилоти от три различни категории на изпълнение ще бъде нов за мен. Като цяло вярвам, че ще бъдем в много добра позиция“, сподели Роси.
БМВ е само един от общо девет производителя, които ще бъдат представени в LMGT3 в WEC през следващата година. Всеки един от тях ще бъде представен от два автомобила. Към БМВ се присъединяват марки като Ферари, Порше, Корвет, Астън Мартин, Ламборгини, Форд, Макларън и Лексус. Всички марки ще бъдат представени от отбори. При Ферари е AF Corse, а при Ламборгини- Iron Lynx. Партньор на Макларън е Унайтед Аутоспортс, на Форд- Протон Компетишън, Астън Мартин- Hear ot Racing, Корет- TF Sport. Всички автомобили от новата категория на WEC ще бъдат оборудвани с гуми Goodyear.
Междувременно Роберт Кубица се прехвърля в най-високата категория на WEC. 38-годишният състезател ще кара прототип Ферари 499P като част от тима на AF Corse. Все още не се знае кои ще са неговите съотборници. Единият от тях най-вероятно е Робърт Шварцман. Очаква се Ферари да не променя пилотския състав на двата титулярни прототипа
It’s official, Robert Kubica will race in Hypercar next year!
The Pole moves up from LMP2, where he is reigning champion, and will drive the third Ferrari 499P entered in the top class with @AFCorse for the 2024 season.#WEC pic.twitter.com/N5kUXctLOc
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 27, 2023
Вчера WEC публикува и стартовия списък в категорията на хиперавтомобилите. Тук се включват марки като Тойота, Ферари, Порше Пенске, Пежо и Кадилак. Към тях се присъединят новите попълнения- БМВ, Ламборгини, Алпин и Isotta Fraschini. По-рано тази година Гликенхаус обяви, че преустановява участието си в WEC заради финансови причини. В същото време отборът на Floyd Vanwall Racing бе изваден от списъка заради лимита на броя на участниците в WEC.
Сред участниците в категорията „Hypercar“ на WEC се наблюдава голям брой бивши пилоти от F1. Сред тях са Мик Шумахер (Алпин), Себастиен Буеми, Ник де Врис, Камуи Кобаяши и Брендън Хартли (Тойота), Уил Стивънс (Jota Порше), Андре Лотерер (Порше), Жан-Ерик Верн, Пол ди Реста и Щофел Вандоорн (Пежо), Данил Квят (Ламборгини) и др.
2024. A season unlike any other.
14 Manufacturers will be represented across Hypercar & LMGT3. The highest number of Manufacturers in FIA WEC history
#WEC pic.twitter.com/smWFJY8gcn
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 27, 2023