Оливър Роуланд спечели втория старт на пистата в Джеда. Пилотът на Нисан контролираше събитията през по-голямата част от надпреварата. Това бе втори успех за Роуланд от началото на сезона. Втори и трети финишираха други британци- Тейлър Барнард (Макларън) и Джейк Хюз (Мазерати MSG).
BACK. ON. TOP.
@OliverRowland1 returns to the top step of the podium and WINS the #JeddahEPrix!
pic.twitter.com/FfEDsiixYM
— Formula E (@FIAFormulaE) February 15, 2025
Джеда е домакин на третия и четвъртия кръг от сезон 2024-25 във Формула Е. Състезанията се провеждат на добре познатото трасе покрай брега на Червено море. За разлика от F1, изцяло електрическият шампионат използва конфигурация с дължина от 3.001 км. Това е едно от напълно новите трасета през тазгодишната кампания във Формула Е
Вижте тази публикация в Instagram.
Вчера се проведе първия старт на най-новата писта в календара на Формула Е. Победител стана Максимилиан Гюнтер, следван от Роуланд и Барнард. Подобно на вчерашната надпревара, състезанията в Джеда се провеждат изцяло на изкуствено осветление.
В по-ранните часове се проведе квалификацията за втория старт в Джеда. Най-доброто време записа Барнард. Британецът стана най-младия пилоти, записвал полпозишън в историята на Формула Е. Зад него се наредиха Роуланд, Вандоорн, Хюз, Да Коща, Мортара, Гюнтер, Бърд, Де Врис и Вандоорн. Белгиецът обаче беше дисквалифициран от сесията заради нарушаване на техническия правилник.
It’s a Nissan powertrain front-row lockout at the #JeddahEPrix!
Who wins Round 4?
— Formula E (@FIAFormulaE) February 15, 2025
Бардард имаше най-добра стартова реакция и поведе след изгасването на червените светофари в Джеда. Така той стана и най-младият пилот, водел в състезание от Формула Е. Зад него Хюз се изстреля отлично и зае второто място. Трети беше Роуланд, следван от Да Коща, Гюнтер, Мортара и др.
WE GO GREEN IN JEDDAH
Barnard holds the lead with Hughes up to second after lightning start. #JeddahEPrix pic.twitter.com/UChO9pRjp9
— Formula E (@FIAFormulaE) February 15, 2025
Началото на надпревара №2 в Джеда не мина без инциденти. Победителят от вчерашния ден Максимилиан Гюнтер (DS Пенске) се удари с Антонио Феликс да Коща (Порше). В резултат на това германецът отпадна, докато неговият съперник влезе в бокса на своя екип.
Collision on lap one
Maximilian Günther goes deep and makes contact with da Costa sending them both to the pits. #JeddahEPrix pic.twitter.com/bkONluQwxE
— Formula E (@FIAFormulaE) February 15, 2025
Барнард остана начело в първите няколко тура от втория старт в Джеда. Пилотът на Макларън беше изпреварен от Роуланд. Състезателят на Нисан беше фаворит за победата, която вчера изпусна два завоя преди финала. Зад водещата двойка се намираха Хюз, Денис и Фрайнс. Нидерландецът направи двойно изпреварване благодарение на атакуващия си режим. Същевременно Да Коща също се оттегли от състезание №2 в Джеда.
Вижте тази публикация в Instagram.
Роуланд продължаваше да води след започване на заключителната фаза на надпреварата. Британецът отвори комфортен аванс спрямо Барнард и Хюз, които се бориха за второто място. Междувременно победителят от Сао Пауло Мич Еванс (Ягуар Рейсинг) отпадна заради технически проблем
Mitch Evans is OUT of the #JeddahEPrix
— Formula E (@FIAFormulaE) February 15, 2025
Роуланд контролираше събитията до края на последния старт за уикенда в Джеда. Британецът записа първи успех на това трасе и втори за сезон 2024-25 след този в Мексико Сити. Зад него се наредиха Барнард и Хюз. По този начин подиумът беше изцяло окупиран от британски пилоти.
‘DOMINATION, BABY!’ @OliverRowland1 wins the #JeddahEPrix in spectacular fashion, opening a 5.8s gap to P2
pic.twitter.com/FyRvEumWIq
— Formula E (@FIAFormulaE) February 15, 2025
Четвърти финишира Джейк Денис (Андрети), следван от Ник Касиди (Ягуар Рейсинг), Щофел Вандоорн (Мазерати MSG) и Жан-Ерик Верн от тима на DS Пенске. Топ 10 допълниха Паскал Верлайн (Порше), Дан Тиктъм (Kiro Race Cо) и Едоардо Мортара от тима на Махиндра Рейсинг. Най-бързия тур беше записан от Хюз.
A British 1-2-3-4 at the #JeddahEPrix!
— Formula E (@FIAFormulaE) February 15, 2025