Кале Рованпера направи тест с болид от F1 на Ред Бул Ринг. Двукратният световен рали шампион беше зад волана на RB8- автомобилът, с който Себастиан Фетел спечели трета световна титла през 2012 г. Рованпера също така изпробва автомобили от Формула 4 и Формула Рено 3.5
Kalle Rovanperä got the chance to test Red Bull’s Formula 1 car in Austria last weekend! 🏁 An incredible experience for the rally world champion, who sat behind the wheel of an F1 car for the first time. 💪🏻 #KalleRovanperä #RedBull #F1 #WRC pic.twitter.com/3ZT3fP31NX
— RallyJournal.com (@RallyJournal) November 7, 2024
Рованпера направи тест с болид на Ред Бул в края на миналата седмица. Това беше първи случай, в който 24-годишният финландец кара автомобил от F1. До момента Рованпера е карал основно рали автомобили, както и някои пистови
Слуховете за тест на Рованпера с болид от F1 се появиха по-рано тази година. Финландецът публикува снимка, на която е във фабриката на Ред Бул в Милтън Кийнс. Двукратният световен рали шампион е един от многото състезатели от WRC, подкрепяни от австрийската компания.
Рованпера отдели немалко време за подготовка преди теста с болида на Ред Бул. Състезателят на Тойота посети Милтън Кийнс, където му бяха взети мерки за седалката. После той прекара доста време в симулатора на екипа.
„Извършихме монтаж на седалката на автомобила, за да проверим дали всичко в кокпита е наред за теста. След това направихме сутрешна сесия на симулатора, в която изпробвахме различни автомобили от по-малка категория, за да можем да преминем към по-големите. Успях да се ориентирам в пистата и други неща“, каза Рованпера. „Все още съм активен състезателен пилот, така че искам да разгърна потенциала си и да опитам да се справя добре.“
Миналата седмица Рованпера кара за първи едноместни болиди. Първо финландецът изпробва машини от Формула 4 и Формула Рено 3.5. След това той седна зад волана на Ред Бул RB8. Това е автомобил, с който Себастиан Фетел стана световен шампион за трети път през сезон 2012. Рованпера направи близо 50 тура с болида на Ред Бул
„Направих доста обиколки. Разбира се, F1 беше нещо, което очаквах с нетърпение от дълго време, така че беше наистина страхотно най-накрая да карам такъв автомобил. Денят мина добре и останах с много добри чувства“, каза Рованпера.
„Най-големите разлики между ралито и F1 са, че рали автомобилът се движи много повече от шасито. В F1 е малко като картинг автомобил, не се движи много от окачването си, но има невероятно много сцепление. Rазбира се, в F1 има огромно количество притискаща сила, което ти позволява да караш много по-бързо в завоите. Освен това физически е доста различна.“
„Има много повече странична G-сила, автомобилът спира много повече и завива повече. Усещането за пилота е много различно, има много повече G-сили и има невероятно количество сцепление.“
„Когато седнеш там за първи път, усещането е доста по-различно от това в рали автомобил. Освен това седиш на коренно различно място, така че усещането е доста по-различно. Беше наистина страхотно да го усетя“, добави двукратният рали шампион.
Тази година Рованпера се състезава с ограничена програма в WRC. 24-годишният пилот се включи в общо седем ралита, като спечели четири от тях. Последната му победа беше в рали Чили. Финландецът се включи и в някои пистови надпревари като Порше Карера Къп Бенелюкс и кара на Ред Бул Ринг. Рованпера се включи и в някои стартове от Порше Карера Къп Италия. Догодина той отново ще насочи изцяло вниманието си към WRC.
Рованпера е поредният рали пилот, който тества болид от F1. В миналото това са правили легенди като Колин Макрей и Себастиен Льоб. Французинът участва с Ред Бул в зимните тестове в края на 2008 г. Следващата година той беше близо до това да кара болид на Торо Росо в Абу Даби, но в крайна сметка се отказа.
Вижте тази публикация в Instagram.