Начало WRC News Рованпера начело след края на втория ден в рали Сафари

Рованпера начело след края на втория ден в рали Сафари

340
0
Кале Рованпера, Тойота
Кале Рованпера, снимка Тойота

Кале Рованпера поведе след края на втория ден в рали Сафари. Пилотът на Тойота се възползва от проблемите на своя съотборник Себастиен Ожие. Осемкратният световен шампион спука гума и се смъкна до шеста позиция. Така лидерът в шампионата е начело с аванс от 22.4 сек. пред Елфин Еванс, който също кара автомобил на Тойота. Третото място бе заето от победителя от Сардиния От Танак. Състезателят на Хюндай изостава с 2.9 сек. от уелския си съперник. От своя страна естонецът има аванс от 1.3 сек пред Такамото Кацута с четвъртата кола на японския производител.

Лидерът в шампионата Рованпера остана на 11-то място в генералното класиране в четвъртък вечерта, след като спука гума в откриващия суперспециален етап. Младокът веднага се включи в борбата за подиума в петъчните пясъчни скоростни изпитания на брега на езерото Найваша в долината на Големия рифт.

Трудните пътища и гъстият пясък наказваха екипажите. Повече от половината от участниците в световния рали шампионат на ФИА  (WRC). преживяха някаква драма през деня. Автомобилите на Тойота се представиха най-добре в днешните етапи на рали Сафари в Кения.

Защитаващият титлата си в Кения Ожие се движее добре от четвъртък и водеше през по-голямата част от шестте етапа. Сутринта той бе изпреварен за кратко от съотборника си Елфин Еванс, но се върна начело в следобедния старт, когато уелсецът получи повреда в задната гума на Пирели.

Рованпера се задържа в челната тройка и успя да спечели три етапни победи, преди да заеме първото място в края на деня. Тогава когато Ожие спря за смяна на колело по време на финала на Кедонг.

Финландецът бе доволен, че ще има 22.4 сек. аванс в съботната чудовищна отсечка, въпреки че ще отваря пътя.

Мисля, че свършихме добра работа“, каза Рованпера. „Планът беше да сме бързи и сигурни. Сега сме в добра позиция. Утре ще бъде много трудно.“

Никога досега не съм преживявал подобно нещо. Миналата година нямаше толкова много меки участъци, така че това беше нещо ново.“

Разбира се, тук винаги е предизвикателство. При второто минаване все още имаше известно почистване на пътя. Освен това се наслаждавахме на етапите, с изключение на последния. Мисля, че всички се чувствахме облекчени след неговия край“, добави лидерът в шампионата.

Еванс оставаше най-близкият претендент на Рованпера. Уелсецът се затрудняваше да прецени колко точно да натиска и какви рискове да поема. Той завърши само на 2.9 сек. от третия От Танак, който не позволи на Тойота да се класира на подиума през нощта.

Танак стартира на заден ход, когато скоростният лост на неговия Хюндай i20 N се счупи по време на първия етап. Благодарение на бързата си мисъл естонецът извърши импровизиран ремонт, като използва скобата на резервното колело на автомобила като временна смяна на предавките. След това постигна няколко първи етапни победи.


В последния етап Такамото Кацута се смъкна от второ на четвърто място в генералното класиране. Японският пилот на Тойота загуби време, докато изпреварваше пострадалия Крейг Брийн. Ирландецът оттегли своя Форд Пума след повреда в предното дясно окачване. В крайна сметка Кацута завърши с 1,3 сек. по-малко от Танак.

Вторият в шампионата Тиери Нювил също имаше проблемен ден със своя Hюйдан i 20 N. Автомобилът загуби мощност за кратко, след като вдигна облак прах в четвъртия етап. Белгиецът също се оплака от проблеми със сцеплението и управляемостта. Той изостана от лидерите с почти една минута и се намира пред Ожие. Седмото място е за третия пилот на Хюндай в рали Сафари Оливър Солберг.

Кошмарът за М-Спорт Форд продължи с пълна сила. Деветкратният световен шампион Себастиен Льом имаше проблем с двигателя и приключи участието си за деня. Все пак французинът ще се върне в събота, но отпада от борбата за челните места.

Гас Грийнсмит беше единственият състезател, който завърши деня. Британецът изостана с почти 15 минути след спирането си за ремонт на първото минаване на Кедонг. Последният автомобил на Форд, каран от Адриен Фурмо също отпадна след повреда в трансмисията.