Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг на 0,087 сек пред Алонсо в първата сесия в Монако

Розберг на 0,087 сек пред Алонсо в първата сесия в Монако

21
0
Нико Розберг

Нико Розберг (Мерцедес) оглави класирането в първата свободна тренировка за Гран при на Монако днес. Втори, на 0,087 сек зад него се класира Фернандо Алонсо с Ферари, а трети е Ромейн Грожан (Лотус).

Великолепно време – ярко слънце, липса и на намек за облаче в небето, температура от малко над 30 градуса на асфалта – посрещна колите от Формула 1 на пистата. Свободните тренировки в княжеството се провеждат в четвъртък за разлика от тези на всички останали писти и отборите се заеха със задачата на търсят оптимални реглажи за уникалните характеристики на трасето.

Атмосферните условия обаче могат да повлияят на развитието на уикенда. За събота има шанс да вали точно по време на квалификацията, което може да превърне толкова важната битка за местата на стартовата решетка в истинска лотария.

10 минути след началото на сесията всички бяха направили първи опознавателни обиколки и се върнаха в питовете. Според бившия пилот от F1 Алан Макниш повечето топекипи щяха да изкарат по-голямата част от първите 90 минути за подготовка в питовете.

Те не искат да чистят пистата. Други отбори обаче, които не са толкова сигурни в автомобилите си – като Уилямс например – ще имат нужда от времето (за работа) – обясни той.

Уилямс са с три различни варианта на предното си крило в Монако. Отборът все още търси подобрения в FW35 и пилотите Пастор Малдонадо и Валтери Ботас правят сравнителни проби в сесиите. Най-новата версия е с различни страници от използваните досега, като финландецът бе с нея в тази сесия.

Макларън пък разполагаха с прочулото се през уикенда в Испания свое ново предно крило. На Каталуния те така и не го използваха в квалификацията и състезанието, тъй като не стигнаха до там да го тестват на стендовете на ФИА и не бяха 100% убедени в легалността му. При това положение и след едва две тренировки тимът не посмя да рискува.

Във Ферари пък F138 е с промяна в носа и оформянето на долната му страна.

Половин час след светването на зеления семафор все още нямаше записани времена. Първото се появи чак в 36-ата минута: 1:29.219 мин на Естебан Гутиерес (Заубер). То, разбира се, веднага бе подобрено и продължи да пада в течение на сесията.

След 60 минути на трасето пръв в класирането бе Нико Розберг с 1:16.195 мин. Следваше го Фернандо Алонсо – на 0,107 сек, а Ромейн Грожан бе на 0,242 сек. Особено впечатление правеше фактът, че Мерцедес – смятани от мнозина за фаворити в Монако – тук не губят скорост след 2-3 тура, както се случваше в предишни състезателни уикенди. В тази сесия бе използвана малко по-твърдата смес от предоставените за шестата надпревара от сезона – софт. С нея Нико направи серия от 12 обиколки (като дори в деветата бе с най-бърз първи сектор), а Люис Хамилтън – 14, като и двамата бяха с много равномерно темпо.

По-кратки бяха излизанията на пилотите на Ферари. Маса бе със 7, а Алонсо – с 8 тура. И тяхната скорост обаче бе равномерна. На фона на това представяне Себастиан Фетел и Ред Бул изостанаха в първата тренировка. В серия от десетина обиколки трикратният световен шампион бе с по-неравномерно темпо спрямо съперниците.

Хубаво е да видим от самото начало, че колата ни е на ниво – коментира шефът на Ферари Стефано Доменикали. – Още от първите обиколки видяхме, че Мерцедес са много силни, за останалите все още нямаме ясна идея. Предстои ни още доста работа по настройките, както и трябва да се постараем да предвидим какви ще са промените (по трасето), за да реагираме по съответния начин.

Ферари вдигнаха темпото в следващите си серии и макар да не успяха да изпреварят Розберг, потвърдиха добрата си скорост. В Ред Бул очевидно имат повече работа – след 27 и 23 обиколки Уебър и Фетел бяха съответно седми и десети.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.