Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг начело и в последната свободна тренировка в Монако

Розберг начело и в последната свободна тренировка в Монако

38
0
Нико Розберг

Нико Розберг (Мерцедес) бе най-бърз и в последната свободна тренировка за Гран при на Монако. Той единствен даде време под 1:15 мин за обиколка. Втори, на 0,661 сек, се класира Ромейн Грожан с Лотус, а трети е Себастиан Фетел (Ред Бул).

От пристигането на Формула 1 в Монако времето бе блестящо с ясно небе и ярко слънце. В същите условия започна и последният час подготовка преди може би най-важната сесия този уикенд – квалификацията. За решителната битка за разпределение местата на стартовата решетка обаче прогнозата е за променливо време. Това може да превърне следобедната битка в истинска лотария, за която екипите се постараха да се подготвят максимално добре.

Температурата на въздуха бе 18 градуса, а тази на пистата – 29, когато пилотите започнаха първите си обиколки по трасето. В началото всички бяха с гуми софт – по-твърдата смес от предоставените две за Гран при на Монако (другата е суперсофт). След първите изпитания в четвъртък, когато Нико Розберг бе най-бърз по улиците на княжеството, бе установено, че разликата между времената за обиколка с двата типа гуми е до около секунда.

Това представяне бе според очакванията ни, но смятаме, че разликата ще се промени в течение на уикенда. На пистата се натрупва все повече гума и това означава, че колите ще се пързалят по-малко. Това от своя страна намалява износването, което така или иначе не е кой знае колко високо в Монако. Смятаме, че тимовете ще направят по две спирания в състезания – и едно изглежда напълно възможно, но картината ще е значително по-ясна след квалификацията – обясни моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри.

Първите времена бяха записани десетина минути след началото на сесията. Естебан Гутиерес даде 1:26 и още със следващите си бързи турове свали драматично до 1:17.910 мин.

Мерцедес са смятани за фаворити за успех следобед, но в екипа останаха предпазливи, въпреки че бяха недостижими в първите изпитания.

– Колата ни е доста бърза в една обиколка, но мисля, че съперниците ни не спят, така че ще е доста трудно – коментира моторспорт директорът на щутгартския концерн Тото Волф.

Доста работа имаха в Ред Бул, които видимо изоставаха от темпото в началните тренировки. Себастиан Фетел и Марк Уебър демонстрираха спокойствие, но настроението на трикратния световен шампион не бе особено добро, след като дълго не успяваше с екипа си да разбере защо не може да постигне желаната скорост със суперсофт. Последната тренировка бе значително по-добра. Германецът оглави класирането в 21-ата минута от сесията и подобри постижението си до 1:15.261 мин преди да се прибере в бокса. Уебър бе втори, на 0,453 сек зад него. Розберг се приближи на 0,027 сек до Фетел, измествайки австралиеца от позицията му. Междувременно Ромейн Грожан катастрофира за втори път в Монако. Този път успя да прибере Лотус-а си до бокса, но механиците отново имаха допълнителна работа, за да преценят повредите по задната лява част на колата.

Малко след изтичане на половината време се появиха облаци, докато Розберг получи информация, че температурата на предните му гуми е прекалено ниска, докато Хамилтън (вече трети) трябваше да охлажда задните. В 37-ата минута тренировката бе спряна заради нова катастрофа – този път на Фелипе Маса. Бразилецът блъсна Ферари-то си на Сен Дево. Пилотът бе невредим, но приключи тренировката с едва 8 обиколки, а се появиха предположения и за технически проблем в колата му. От Скудерията не коментираха за момента какво е довело до инцидента.

При рестарта оставаха около 18 минути от сесията, а облаци вече приближаваха трасето. Реална заплаха от дъжд за тези проби обаче нямаше. Изпитанията пак бяха забавени – този път Адриан Сутил се удари на Масне. Повечето пилоти отново се прибраха, макар тренировката да не бе спряна. Оставаха едва десетина минути за проби със суперсофт. Точно с най-меката смес излязоха състезателите на Мерцедес и Лотус, когато зелените флагове оповестиха нормализиране условията на пистата. Грожан изкочи с тях начело (до този момент бе последен) с 1:15.051. Розберг го изпревари, подобрявайки времето му с 0,673 сек – до 1:14.378. В последните минути единствено Маса (който вече бе минал през медицинския център, откъдето заявиха, че е добре) не бе на пистата, където трафикът често е решаващ за времето в обиколка. Фетел например даде най-бърз първи сектор, но скоро намали точно поради тази причина. От питуола пък го посъветваха да опита да загрее задните си гуми.

В самия край на тренировката Грожан катастрофира отново и блъсна Лотус-а си в бариерите на първи завой.

Розберг остана пръв, следван от Грожан и Фетел. Четвърти се нареди Фернандо Алонсо пред Хамилтън, Кими Райконен, Уебър и т.н.