Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг начело и след втората петъчна сесия

Розберг начело и след втората петъчна сесия

46
0

Нико Розберг завърши на първа позиция и втората свободна тренировка в петъчния ден. Германският пилот на Уилямс поведе колоната малко след началото на сесията и до края нито един от съперниците му не успя да подобри резултата му. Времето на Розберг бе по-добро с 0,6 сек спрямо най-доброто от първата част. На втора позиция се нареди Рубенс Барикело от екипа на Браун Мерцедес, трети Ярно Трули от Тойота.

Забележителното след края на първия ден в Австралия бе, че въпреки ограниченията в аеродинамиката новите коли още с появяването си достигнаха темпото на тези от миналата година. Забележително бе също така, че и шестимата пилоти на отборите, срещу които бе подаден протест (Уилямс, Браун Мерцедес и Тойота) бяха сред първите седем в класирането. Това ясно показа, че използваните от дифузьори действително представляват сериозно предимство.

Зад първата тройка успя да вклини Марк Уебър от екипа на Ред Бул. Австралиецът имаше известни проблеми на трасето, след като при спирането за трети завой малко преди края задното му ляво колело стъпи на тревата. Колата се хлъзна, но Уебър успя да я овладее. На същото място неговият съотборник Себастиян Фетел напусна сесията половин час преди края. Германецът не успя да овладее кола и се завъртя излитайки в тревата.
Пети се класира Дженсън Бътън (Браун Мерцедес), следван от Тимо Глок (Тойота) и Казуки Накаджима (Уилямс).

Шампионът от 2007 г., Кими Райконен, дълго време бе на дъното в класирането, но все пак към края успя да даде резултат (макар и с повече от секунда по-слаб от този на водача), който го изкачи на 11-а позиция, само място зад съотборника му във Ферари, Фелипе Маса. В края на втората сесия и двамата имаха проблеми с по-мекия от двата типа гуми при намирането на оптимална точка за спиране на първия завой. Излизанията им извън трасето обаче се разминаха без проблеми.

Не по-радостна съдба имаше шампионът от 2008 г. Люис Хамилтън. Британецът и по време на сесията и след края и остана на дъното на таблицата записвайки 18-ти резултат. Позиция пред него се класира съотборникът му Хейки Ковалайнен. Хамилтън на няколко пъти се оплака на инженерите си от тоталната липса на стабилност в цялата кола при спиране, както и при преминаването през неравностите, които не са никак малко на трасето в Мелбърн.

Пилотите на Макларън и Ферари бяха сред малкото използвали системата KERS. Освен тях само тези на Рено, както и Ник Хайдфелд от BMW Sauber имаха привилегията да разполагат с новата технология, която обаче не им донесе особен успех. Хайдфелд зае 15-то място и бе само с позиция пред съотборника си Роберт Кубица. Алонсо и Нелсиньо Пикет от Рено пък заеха 12-а и 19-а позиция.