Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг пред Хамилтън в първата тренировка в Австрия

Розберг пред Хамилтън в първата тренировка в Австрия

43
0

Нико Розберг записа най-добро време в първата тренировка за неделната Гран при на Австрия на пистата Ред Бул Ринг. Втори остана съотборникът му в Мерцедес Люис Хамилтън. Трети е Кими Райконен, пред Валтери Ботас, Фелипе Насър и пилотите на Ред Бул – Квят и Рикиардо, които смениха двигателите си снощи и ще получат наказания в неделя, като ако са по-назад на старта при стоповете им ще се добавя и време.

Началната тренировка за този уикенд започна върху почти напълно изсъхнала писта от нощния дъжд с температура на асфалта от 23 градуса. Слънцето пробиваше и вероятността от нов дъжд бе под 20%.

За втората тренировка след обяд, както и за утре  прогнозите са за мокра писта и доста по-ниски температури. Затова екипите бързаха да изпитат част от новите неща още в тази първа тренировка с по-твърдите гуми за уикенда от типа – софт.

Ситуацията с пилотите на Ред Бул е идентична и за Фернандо Алонсо и всички поне се опитаха бързо да изпитат нови елементи. Алонсо имаше по програма да тества обновения пакет от елементи в Макларън, с новия къс нос в стила на Ред Бул. При Биковете пък Квят тества ново предно крило и рамена на окачването с типичната рама от тръби на Пито. Алонсо обаче прекрати първия си опит преждевременно още след началния си тур заради поредния проблем в електрониката на двигателя! Така новите неща трябваше да тества Дженсън, за чиято смяна на двигателя в Макларън още се колебаят.

От тима съобщиха, че изглежда проблемът в петия двигател на Алонсо не е чак толкова сериозен и може да бъде отстранен. Така пред бокса на тима бе пълно с фотографи. Те очакваха ново излизане с късия  нос.

В първите 30 минути с началния чифт гуми софт най-бърз бе Нико Розберг, който направи 11 обиколки с тях и записа време 1:10,401 сек. Втори бе Люис на цяла секунда! Следваше Кими Райконен.

6 минути преди края на времето за ползване на първия чифт гуми обаче съотборникът му Себастиян Фетел получи повреда. Той спря във връзката между първи и втори завой. Излезе от колата, което означаваше сериозна загуба на подготовка и за Ферари, но колата бе докарана в пита и можеше да продължи. В бокса обаче започна сериозна работа по колата, като свалиха и пода на болида на Фетел. Проблемът се оказа в скоростната кутия, която екипът не бе в състояние да поправи до края на сесията.

Квят и Малдонадо бяха четвърти и пети в първите серии, като до Пастор в тази тренировка отново бе Джой Палмър, заменил Ромен Грожан. Предвид характера на пистата се очаква този уикенд да е особено силен за Лотус.

Пилотите на Уилямс Маса и Ботас записаха малко по-рано най-добрите си времена с първия чифт гуми и новите елементи по колите, но бяха на повече от 1,5 сек от Розберг, като куриозно Маса спря пред пресичащия невнимателно пита шеф на Ферари Маурицио Аривабене.

За работата с втория комплект софт температурата на асфалта се качи до 27 градуса, след това отново слезе, но пак достигна същата стойност, а това бе важно в подготовката на гумите.

Хамилтън започна амбициозно втората си серия и доближи топ времето на Розберг до 0,308 сек в първия си скоростен тур, а в следващия бе най-бърз от всички в първия и втория сектор, но загуби много на последния завой, а след това излетя в зоната за сигурност в началото на следващата обиколка и гумите напълно загубиха температура.

Своите гуми пък изобщо не бе в състояния да загрее Дженсън Бътън, а имаше проблеми с генерирането на енергия при спиране. 25 минути преди края на сесията Алонсо бе готов да излезе на пистата, макар и пак не с новия нос, но пак нещо не проработи и още 10 минути остана в бокса!

Все пак до края поне изпревари пилотите на Мейнър-Маруся.

Междувременно позиции зад третия Райконен заеха пилотите на Форс Индия с новите двигатели на Мерцедес и Карлос Сайнц с Торо Росо.

В следващите минути Квят изпревари и Райконен, а Рикиадо и Верстапен Перес.

Десетина минути преди края с втория чифт гуми обаче Кими си върна третата позиция, на 0,627 сек от времето на Нико, което и той самия не подобри с втория чифт гуми. Ботас пък с обновения Уилямс записа четвъртия най-добър резултат въпреки нестабилността на задната част на колата, а Насър в самия край се нареди зад него.