Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг триумфира в Мексико, върна си 2-ото място в шампионата

Розберг триумфира в Мексико, върна си 2-ото място в шампионата

49
0

Нико Розберг с Мерцедес спечели състезанието за Гран при на Мексико, 17-и кръг от шампионата във Формула 1. Германецът триумфира в първата надпревара на пистата Ерманос Родригес от 23 години насам, като се наложи над съотборника си и осигурил си вече титлата Люис Хамилтън.

По този начин Нико излезе на 2-о място в генералното класиране, изпреварвайки с 21 точки Себастина Фетел. Пилотът на Ферари не завърши, след като се разби в мантинелите след втората си грешка на завой 7. Така 2 кръга преди края на сезона и борбата за 2-ата позиция изглежда почти решена в полза на Розберг.

На старта Нико поведе от полпозишън, а Хамилтън се залепи зад него, използвайки въздушната му струя. Британецът обаче остана от външната страна за първия завой и нямаше как да изпревари съперника си. Квят успя да мине пред Фетел и излезе 3-и. Малко след това след контакт с Рикиардо Себастиан спука гума и трябваше да мине през бокса за смяна. Това го остави последен в колоната.

Още в края на първата обиколка отпадна Фернандо Алонсо след загуба на мощност в двигателя. Даниел остана без поражения и се движеше 4-и, следван от Ботас и Верстапен. Последният изпревари на старта Фелипе Маса. Отпред очаквано Розберг и Хамилтън се откъснаха на 7 сек за 8 тура пред Квят, а руснакът успя да направи разлика спрямо съотборника си.

Ботас спря първи от всички в 9-ата обиколка и сложи медиум гуми. Обиколка по-късно и Маса спря за нови „средни“ гуми. Розберг успя да отвори малка преднина от 2.5 сек пред хамилтън отпред. В 18-ия тур Фетел, който си пробиваше път напред, се завъртя. Това го върна на 15-о място, а неуспешната атака срещу Малдонадо с излизане от пистата и блокиране на гумите само усложниха нещата.

В 22-ия тур Квят влезе в пита. Той излезе точно пред Райконен и Ботас, който се бореха за позиция. Битката им завърши със сблъсък в 5-и завой, след който задното окачване на Кими се счупи и той спря на трасето. Валтери продължи без повреди по колата. Стюардите разследваха катастрофата и решиха, че това е било просто състезателен инцидент.

Рикиардо направи спирането си за смяна на гуми в 25-ата обиколка. Той обаче се върна зад пилотите на Уилямс – Ботас и Маса. В края на 26-ия тур и Розберг спря за смяна, като постави медиум. Хамилтън обаче изчака 2 обиколки и спря в края на 28-ата. Британецът се върна 2-и, на над 3 сек зад Нико.

В 36-ата обиколка Фетел спря за втори път за нов комплект гуми медиум. Върна се 14-и, на цяла обиколка зад Розберг. След смените Нико успяваше да държи преднина между 2 и 3 секунди пред Хамилтън

В 47-ата обиколка Розберг спря за втори път в бокса за нов чифт гуми медиум. Два тура по-късно и Хамилтън спря за нов комплект и се върна зад Нико, като на няколко пъти заяви, че гумите му са в добро състояние и може би няма нужда да спира отново.

В битката за 5-ото място гумите на Маса взеха да се износват значително и Рикиардо се залепи зад него. И в 51-ия тур пилотът на Ред Бул изпревари съперника си.

Малко по-късно Фетел се разби в мантинелите след нова грешка в завой 7 и това наложи излизането на колата за сигурност. Това сложи край на един ужасен уикенд за Ферари без спечелени точки.

С оглед на скорошните спирания пилотите на Мерцедес на влязоха в бокса. Това сториха тези на Уилямс и Ред Бул. Промени в челото на настъпиха, но интересното беше, че Квят и Рикиардо бяха с гумите софт, а тези на Мерцедес и Уилямс с медиум. При рестарта софт достигнаха очаквано по-трудно работна температура и Ботас изпревари Квят. След това обаче гумите на пилотите на Ред Бул заработиха по-добре, но липсата на мощност не даде шанс на руснака и Рикиардо да притиснат Ботас. В последните обиколки Хамилтън опита да застраши Розберг, но нямаше възможност да атакува.

По-добре от пилотите на Форс Индия се представи Хюлкенберг, който се класира 7-и, докато местният любимец Серхио Перес остана 8-и. Той се възползва от грешка на Макс Верстапен с Торо Росо.