Марко Матиачи може да бъде сменен на поста шеф на Ферари във Формула 1 по-малко от година, след като зае поста.
Според един от слуховете Рос Браун е на път да се върне в Маранело. По-упорито се твърди обаче, че на мястото на Матиачи ще дойде Маурицио Аривабене. 57-годишният италианец е вицепрезидент „Глобални комуникации” на Филип Морис Интернешънъл от 2007 г. През 2012 г. става член на борда на директорите на Ювентус, а освен това е част от комисията за Формула 1 към ФИА от 2010 г. като представител на спонсорите.
От Скудерията отказаха да коментират, заявявайки, че слуховете нямат никакво основание.
Матиачи оглави Ферари през април, след като Стефано Доменикали подаде оставка. Според Шпорт Билд смяната му ще стане факт още следващата седмица.
Междувременно Фернандо Алонсо, който днес ще се състезава за последен път като пилот на Ферари, не бе особено доволен от коментара на Матиачи по повод привличането на Себастиан Фетел в екипа. Изявлението на италианеца при обявяване присъединяването на четирикратния световен шампион бе следното:
– Себастиан е уникална комбинация от младост и опит и носи със себе си екипен дух, който ще е неоценим, когато с Кими [Райконен] се изправят пред очакващите ни предизвикателства, тъй като целта ни е възможно най-скоро да сме отново в челото на колоната. Със Себастиан ще споделяме жаждата за победа, както и ентусиазма, силна работна етика и упоритост – ключови елементи за всички хора в Скудерията, желаещи да напишат нова победна глава в историята на Ферари.
Помолен да коментира какво мисли за думите на Матиачи, Алонсо не спести мнението си:
– Прочетох коментарите. Не мисля, че бяха особено добри. Ако се е опитал да каже, че съм стар и немотивиран, то мисля, че пристигна твърде късно във Ферари. Той е само от няколко месеца тук и не е видял петте ми години в тима, когато се борех в абсолютно всяко едно състезание и в шампионата. Сигурно съм бил твърде стар, когато се опитваше да ме задържи до Монца и натискаше, и говорехме много. Дори в последните моменти водехме телефонни разговори, има куп имейли, които са още на компютъра ми. Вероятно в онзи момент не съм бил твърде възрастен, но след като взех решението си, е трябвало, предполагам, да намери друг пилот.