Знаете ли, че Пежо 208 1.6 Blue HDi 100 S&S постигна нов рекорд за нисък разход на гориво при пробег на дългo разстояниe? Колата измина 2152 км с 43 литра дизелово гориво, или постигна среден разход от 2,0 л/100 км! Всичко това бе под наблюдението на френската организация UTAC (Технически съюз на автомобилите, мотоциклетите и велосипедите) в края на април на тестовата писта в Белшам, Франция. Автомобилът бе сериен – Пежо 208 1.6 л Blue HDi 100 S&S с 5-степенна механична скоростна кутия. Именно той направи 38-часовия пробег само с 43 литра гориво!
При постигането на този резултат зад волана се бяха сменили, разбира се, няколко шофьори, всеки карал по 3 до 4 часа.
Когато взех същия автомобил от София Франс Ауто, изобщо нямах намерение да правя рекорди за икономичност, а бях любопитен по-скоро да усетя останалите качества на този нов двигател.
Освен това Пежо 208 има и леки козметични промени. Колата за тест бе съвсем нова – само на 400 км. Беше й първото зареждане с пълен резервоар. Бе паднало само едно деление и имаше гориво за 740 км. След като изминах 370 км предимно из Средна гора, а също и по Подбалканския път, километрите станаха 380, а средният разход при мен бе 4,9 л/100 км.
По-интересно за мен наистина бе друго – мощността на този 4-цилиндров агрегат съвсем не е малка – 100 к.с., и те определено са реални. Максималната мощност при това се постига при много ниски нива на оборотите – 3750 об/мин! Педалът на газта само се докосва и колата има добра динамика и ясно – нисък разход на гориво. Максималният въртящ момент е 254 Нм при 1750 об/мин.
Като цифри ускорението не е кой знае колко впечатляващо – от 0 до 100 за 10,7 сек, но като усещане – колата изглежда доста по-пъргава.
Максималната скорост от 187 км/ч е повече от достатъчна за подобен автомобил, а аз съвсем не я достигам, като карам приятно с разрешените 140 км/ч по магистрала. Все пак е нов автомобил!
Може би 5-степенната механична кутия не е съвсем подходяща и ако се сложи 6-степенната, която монтират на мотора със 120 коня, би се получила още по-добра динамика, но очевидно е търсен някакъв баланс. На 5-а предавка при изкачване на наклон се усеща как колата си иска по-ниска предавка. Например 4-а и 3-а са най-подходящи по планински пътища, а също и за по-бързо изпреварване. Особено когато на борда на колата освен водача има двама или трима пътници.
От Пежо твърдят, че това е най-добрият дизел на пазара. Пак от марката се хвалят, че технологията Blue HDi е потвърдена като най-ефикасната дизелова система и за контрол на емисиите. Споделям тези факти, както са подадени, плюс информацията, че вредните CO2 eмисии са намалели – 79 г/км.. Очевидно, 208 отговаря на най-новия стандарт Euro 6.
След като е на пазара вече малко повече от 3 години, гамата като цяло е променена. Колата е с по-спортен дизайн, подчертан от 3D LED задните светлини и нови възможности за персонализация. Най-впечатляващ е огненият нов цвят, който наричат Orange Power. Два пъти колата, която карах, привлече погледите именно с тази огнена окраска. Новата предна броня е с по-изострени и мускулести форми. По-широката радиаторна решетка и по-тънкият й хромиран кант сега са напълно вградени в бронята. Комбинирани с отделните фарове за мъгла, новостите дават по-широка, по-динамична позиция на пътя.
В новия автомобил се вижда отново концепцията i-Cockpit, която се състои от компактен волан, табло на нивото на очите и голям сензорен екран. Малкият волан е много удобен и дава на колата завидна маневреност при управление в града, а също и по планински път с много завои. Вградената в арматурното табло декоративна лайстна е с ново термопокритие при по-високите нива. Мекото на допир и изискано покритие на арматурното табло придава още по-висококачествено усещане и излъчване.
То е позиционирано на нивото на очите. Неговият голям 7-инчов сензорен екрандава интуитивен и лесен достъп до всички системи – аудио, навигация, телефон, информация за автомобила, интернет. Белият цвят на бордното табло и стрелките по него са стандарт за всички нива на оборудване. Подобреният 208 е и с повече оборудване, което улеснява шофирането в градски условия. Става дума за системи като Active City Brake, Mirror Screen, камера за движение на заден ход, Park Assist.
Базовата цена на новото Пежо 208 е 21 739 лв., а на тествания от нас автомобил бе 33 319 лв.