Даниел Рикиардо смята, че сегашните коли в F1 са твърде широки, за да има повече изпреварвания на пистата. В първия кръг от новия сезон в Австралия изпреварванията бяха изключително трудни, като пилотът на Ред Бул бе един от малкото, които успяха да осъществят успешна маневра.
Според него голямата ширина на колите, която през 2017 г. беше увеличена с 20 см и стана 2 метра, има голяма роля за това задминаванията на пистата да са по-трудни, заедно с голямата турболенция от колата отпред.
„Чувствам, че широките гуми и коли, те заемат много пространство на пистата, каза Рикиардо. – Трудно е да намериш чист въздух пред теб. На някои писти няма да има много битки. Смятам, че по-тесните болиди бяха страхотни. С тях винаги има място за изпреварване.
Както е при моторите, които са с 30 сек по-бавни на обиколка. Мисля, че това доказва, че не става въпрос за това колко бързо се прави една обиколка. А за това да може да има състезание и спектакъл.“
Според Даниел версията на колите от 2014 до 2016 г., които бяха по-тесни и с по-малко притискаща сила, са били най-добрият компромис между време на обиколка и битки на пистата.
„Да, те бяха бавни за нашите стандарти, но зрителите не намираха голяма разлика, заяви австралиецът. – Можеше да следваш пилота пред теб, да го изпревариш. Сегашните коли са много силни аеродинамично. Можете да видите кутиите за радиаторите. Има толкова елементи по тях.
Но това означава, че това е много объркващо за колата отзад. Стигнали сме до положение, при което в Барселона минаваме на пълна газ завои 2, 3 и 9. Това е впечатляващо, но колкото по-бързо се движим, толкова по-трудно става да следваш някой и да има изпреварвания.“
Затова според Рикиардо трябва да се достигне до баланс между бързина на колите и изпреварвания. „Искаме ли да видим коли, които правят една обиколка за 1:22 мин спрямо такива за 1:25 мин, но които не могат да се изпреварват в неделя? Или искаме такива, които са по-бавни, но които могат да се състезават едни с други?“, попита Даниел.