Начало Рали Хюндай ще вложи в Швеция наученото от предишното издание на ралито

Хюндай ще вложи в Швеция наученото от предишното издание на ралито

40
0

Хюндай ще се постарае да вложи наученото през миналата година в рали Швеция в предстоящото издание на надпреварата, която е втори кръг от първенството за 2015 г.

Шефът на тима Мишел Нандан отбеляза, че през 2014-та това бе едно от най-сериозните изпитания за тима и продължи:

– Радваме се, че ще участваме с три i20 WRC, въпреки че съставът ни трябваше да се промени заради инцидента на Дани [Сордо] с маунтинбайк. На негово място ще кара Хейдън Падън, а тест пилотът ни Кевин Абринг ще дебютира по-рано от планираното. От техническа гледна точка сме подготвили автомобилите да се справят с невероятния студ. През декември (2014-та) проведохме тест, както и още една двудневна тренировка (през миналата седмица – б.р.), за да се подготвим.

Най-доброто класиране на Тиери Нювил в рали Швеция е пето място. Той отбеляза, че Швеция е единствената снежна надпревара в календара и има някои уникални предизвикателства:

– На тази настилка имам може би най-малък опит. Карал съм три пъти в ралито и макар да го намирам за трудно, уча все повече с всяка визита там. Убеден съм, че мога да подобря скоростта и увереността си при четвъртото си участие. Ако не си свикнал да караш по тези бързи отсечки в условия, каквито ни очакват, е трудно да намериш ритъм. Все пак постигнах някои интересни времена там, като миналата година бяхме втори в отделни етапи. Дано сега сме конкурентоспособни.

Падън участва в шест старта с Хюндай през 2014 г. Този сезон програмата на новозеландеца е разширена. Той имаше шанс да си почине у дома, а сега се чувства готов да поднови работата. Хейдън е карал в Швеция само веднъж преди три години и състезанието е сравнително ново за него. Той също няма кой знае какъв опит на сняг, така че основната му цел е да учи:

– Отсечките със сигурност са бързи и това ми харесва, но нивото на сцепление може да е непостоянно в зависимост от снеговалежа, така че да видим как ще се получат нещата.

За Абринг Швеция е напълно ново рали, като освен това при него напрежението е допълнително подсилено от подранилия състезателен дебют с Хюндай. Той сподели, че се радва на шанса да кара и това ще е специална надпревара за него – първа с WRC автомобил.

– Обстоятелствата не са идеални, но ще използваме състезанието за обучение. Ще направим всичко възможно, за да помогнем на тима. Чувството е малко като да скочиш в дълбокото, но на мен такъв тип предизвикателство ми допада. Каквото и да се случи, ще е привилегия да представяме Хюндай Моторспорт във WRC – допълни Кевин.