Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сайнц пред Льоклер и Верстапен в свободната тренировка на COTA

Сайнц пред Льоклер и Верстапен в свободната тренировка на COTA

1728
0
Карлос Сайнц
Карлос Сайнц; снимка: Ферари

Карлос Сайнц даде най-доброто време в свободната тренировка в началото на уикенда за Гран при на САЩ. Пилотът на Ферари изпревари с 0,021 сек съотборника си Шарл Льоклер. Трети се нареди Макс Верстапен (Ред Бул), който бе на 0,253 сек зад испанеца.

Прекрасно време посрещна отборите от Формула 1 след месец без състезания. Температурата на пистата Circuit of the Americas бе 36 градуса, тази на въздуха – 25 градуса в началото на сесията. Повечето екипи избраха гуми хард за старта на тренировката. Първото време бе на Норис – 1:39.704. Само Нико Хюлкенберг и Гуаню Жу не бяха с твърди гуми. Пилотът на Хаас бе с медиум, като освен това само той разполагаше с новостите на тима за COTA. Състезателят на Заубер бе със софт.

Малко преди началото на единствения час за подготовка през уикенда на пистата Circuit of the Americas бяха обявени декларираните от отборите новости. С големи пакети нововъведения са тимовете на Макларън, Мерцедес, Астън Мартин и Хаас

Макларън донесе в Остин нови предно крило, предно окачване, бийм уинг и допълнителни елементи. И двамата пилоти на екипа Ландо Норис и Оскар Пиастри ще пробват предното крило в тренировката, но само англичанинът ще го получи за остатъка от състезателния уикенд.

С обновен под е тимът на Мерцедес в допълнение към нови предно крило и предно окачване, както и капак на двигателя. В предната част са съсредоточени новостите на Астън Мартин – също нови предно крило и допълнителни елементи плюс изменен ръб на пода, както и нов капак на двигателя и дифузьор. Ред Бул, Алпин, Виза РБ и Заубер имат нови неща, но по-малко. В Ред Бул са с променен ръб и нов капак за двигателя. За Ферари се очакваше, че ще е с нов под, но от Скудерията не донесоха нищо в Остин. Уилямс също няма новости за COTA.

„Програмата за тук е да проверим дали по-доброто ни темпо се дължи на това, че последните три писти – в Монца, Баку и Сингапур – ни пасваха или последните нови неща, които излязоха в Италия, наистина имаха голям ефект. В Остин ще можем да кажем кое от двете е“, обясни Карлос Сайнц решението на Ферари да не носи нищо ново за Гран при на САЩ.

„Започваме. Знаеш какъв е залогът този уикенд“, обади се Джанпиеро Ламбиазе на Макс Верстапен по радиото

След първите бързи обиколки начело в класирането бе Верстапен с 1:37.593 мин. На 0,109 сек зад него бе Джордж Ръсел. Следваха Люис Хамилтън, Карлос Сайнц, Естебан Окон, Валтери Ботас. Шарл Льоклер записа първо време – 1:36.724 мин. Норис се доближи до пилота на Ферари на 1 хилядна от секундата.

Времената продължиха да падат. Карлос Сайнц излезе начело с 1:36.140 мин. След това Ръсел го измести от тази позиция с 1:35.860. След това Верстапен записа 1:35.538 (-0,322 сек). Темпото малко се успокои, а класирането четвърт час след началото на тренировката бе Верстапен, Сайнц, Ръсел, Льоклер, Естебан Окон, Норис, Серхио Перес, Алекс Албон (който този уикенд ще отбележи своя старт №100 в F1), Ланс Строл, Юки Цунода. Люис Хамилтън изхвърча зловещо пред единия Хаас, прелитайки през бордюрите. Успя да продължи след това.

„Като се прибера, проверете проклетите гуми и пода“, каза Хамилтън по радиото

Ръсел попита дали съотборникът му имаше проблем в четвърти завой и след потвърждението каза, че и той е имал подобен момент обиколка по-рано. И според него от тима на Мерцедес трябваше да проверят колите. Малко след това и Ръсел се завъртя, но на първи завой.

Сайнц излезе пръв с 1:35.231 мин. Льоклер свали 0,265 сек от това постижение и даде 1:34.966 мин. Норис и Хюлкенберг за момент изгубиха контрол върху автомобилите си, но се разминаха само с излизане от трасето, след което продължиха. При следващия си опит Хамилтън даде едва 16-то време.

В средата на тренировката Верстапен и Перес сложиха софт. Нидерландецът записа 1:33.855 мин (-1,111 сек). В класирането следваха Сайнц, Льоклер, Ръсел, Норис, Валтери Ботас, Лиам Лоусън. Перес излезе трети, на 0,862 сек от съекипника си и с равно време със Сайнц, който още бе с хард. Верстапен каза по радиото, че в началото на бързата му обиколка гумите са били малко студени. Перес обясни, че е имал проблеми в бавните завои, където болидът му започвал да подскача повече.

Перес продължи с работата и излезе втори, на 0,783 сек от съотборника си – разликата с Верстапен оставаше сериозна

Само Заубер продължаваше да работи по различна програма – Валтери Ботас с медиум, Жу със софт. Всички останали бяха с хард. Китайският пилот имаше проблеми със задвижващата си система.

Ръсел отново излезе от пистата при поредния си опит. В Мерцедес още работеха с хард. Джордж поиска информация колко широко отварят пилотите кривата на девети завой.

Албон бе поредният пилот извън пистата. Постепенно на трасето започнаха да се появяват повече гуми софт – меката смес сложиха състезателите на Ферари и Мерцедес, както и тези на Астън Мартин. Хамилтън даде второ време – на 0,459 сек зад Верстапен. Лоусън излезе трети, след което Сайнц записа най-добър резултат в сесията – 1:33.602 мин. Ръсел продължаваше да има проблеми с поведението на F1 W15 на трасето.

Оскар Пиастри изтърва влизането в бокса. Обади се по радиото да съобщи и от питуола на Макларън му казаха, че са видели какво е станало и го поздравиха за това, че е избегнал инцидент. Льоклер се доближи на 0,021 сек до Сайнц. 2 минути преди карирания флаг Кевин Магнусен записа трето време. Датчанинът бе прескочен от Верстапен и Пиастри. Хамилтън даде пето постижение, след което Норис записа четвърто време.

Сайнц остана най-бърз в тренировката пред Льоклер и Верстапен. Норис зае четвъртото място, следван от Пиастри, Хамилтън, Ръсел, Магнусен. Топ 10 допълниха Фернандо Алонсо и Юки Цунода.