Карлос Сайнц даде четвърто време в днешната квалификация за Голямата награда на Япония. Пилотът на Ферари вярва, че е „постигнал максимума, на който е бил способен“. Сайнц се надява да има добро състезателно темпо утре и да се бори за място на подиума.
Ферари пристигна със сравнително големи очаквания в Сузука. Характеристиките на японското трасе обаче не трябваше да пасват на силните черти на болида SF-24. Предположенията бяха, че Скудерията ще изостава както от Ред Бул, така и от Макларън и Мерцедес.
Сайнц прескочи първите два сегмента от днешната квалификация. Трикратният победител в F1 отново беше по-бързият пилот на Ферари. В Q3 Сайнц опита да се бори за позиция на първа редица. За нещастие той не разполагаше с достатъчно добро темпо и остана едва четвърти. Пред него се наредиха Макс Верстапен и Серхио Перес, както и Ландо Норис от тима на Макларън
Сайнц вярва, че четвъртото място днес е максимума, на който е можел да се надява.
„Днес постигнахме максимума, на който бяхме способни. Възползвахме се максимално от всичко“, сподели Сайнц. „Още в последната тренировка видяхме, че челната тройка днес ще бъде трудна, така че добре да бъда в първата четворка. Беше много чиста обиколка. Днес направих няколко много добри обиколки от мен днес и съм доволен от представянето си,“
„За съжаление този уикенд нямаме достатъчно темпо, за да се борим с Ред Бул и сме на две десети зад Макларън. Подобрихме се значително в сравнение с миналата година, но Сузука отново е една от най-слабите ни писти“, каза още пилотът на Ферари.
Сайнц и неговите колеги няма възможност да направят конкурентни обиколки в FP2 заради заради дъжда, който се изсипа на Сузука. По този начин не могат да се правят точни прогнози какво точно ще бъде темпото в утрешната надпревара. Сайнц е оптимист, че може да се включи в борбата за място на подиума.
„Надявам се в състезанието да бъдем малко по-близо до Ландо и да се борим за подиума. Мисля, че колите на Ред Бул са прекалено бързи за нас. Според мен Ландо и Мерцедес ще се борят за челни позиции, така че ще бъде интересна битка за подиума. Нека да видим какво ще направят Ред Бул“, заключи Карлос Сайнц.
Другият пилот на Ферари Шарл Льоклер имаше един доста труден ден. Монегаскът финишира десети в третата свободна тренировка и не беше доволен от темпото на своя болид. Льоклер записа незадоволителна първа обиколка в Q1. Затова той трябваше да направи допълнителен опит и да изхаби още един комплект меки гуми. В резултат на това той направи само една обиколка в Q3, която обаче не беше никак впечатляваща
„Не го разбирам. Очевидно е усещането бе доста добро. Но след това погледна времената за обиколка. Това е катастрофа“, сподели Льоклер.
„Това е едно от онези състезания, в които обикновено ситуацията е различна заради наличното сцепление на автомобила. Нямам обяснение защо имаме по-малко сцепление, защо се боря доста повече в сравнение с Карлос до началото Q3. Там може би бях в малко по-добра форма, но като цяло се борих твърде много.“
„Нямаше нищо извън обичайното. Никакви грешки, просто бях бавен. Разбира се, не съм доволен от това. Ще трябва да го разгледам и да се опитам да разбера какво не беше наред с гумите и защо наличното сцепление не беше толкова високо, колкото очаквах“, добави пилотът на Ферари.
A tricky Quali for us but in a good spot for a fight tomorrow 💪#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/jGlYAb5PYs
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 6, 2024