Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сайнц е фаворит за титлата според Вилньов: Карлос е завършен пилот, дори...

Сайнц е фаворит за титлата според Вилньов: Карлос е завършен пилот, дори да няма скоростта на Льоклер

2229
0
Шарл Льоклер, Карлос Сайнц
Шарл Льоклер и Карлос Сайнц; снимка: Ферари

Жак Вилньов обича да дава гръмки изявления и последната му медийна изява не прави изключение. Световният шампион във Формула 1 за 1997 г. каза, че според него фаворит за титлата през сезон 2022 е Карлос Сайнц. Първата квалификация през състезателната година – за Гран при на Бахрейн – бе спечелена от Шарл Льоклер. Испанският пилот на Ферари се класира трети. На въпрос от италианския вестник Гадзета дело спорт кого би посочил като фаворит за 2022-ра канадецът отговори: „Ще кажа Сайнц.“

„Сайнц доказа миналата година, че е много спокоен, завършен пилот, дори да няма скоростта на Льоклер. Но вероятно това е обяснението и за това как се развиха нещата (миналия сезон). Шарл имаше тенденция към грешки, неразполагайки с достатъчно силно за победи Ферари в ръцете си“, отбеляза Вилньов

„Сега съм сигурен, че ще кара по-спокойно. И кой знае как би се развила една битка между тях двамата. За отбора обаче е приятно да има такива проблеми. И двамата са във Формула 1, за да печелят. И двамата имат и силни, и слаби страни. Разликата е, че единият има дългогодишен договор и е защитен, другият не. Така че за Сайнц е по-важно да спечели.“

„Същевременно да разполагаш с двама пилоти, които са в състояние да печелят, е помощ, когато автомобилът ти не е достатъчно бърз. Но когато си готов да победиш в шампионата, по-добрият вариант за пилоти е като този в Ред Бул и Мерцедес“, обясни още Вилньов.

Според канадеца най-голямото разочарование на сезон 2022 до момента е Алпин.

„Те са опитали да създадат бърз автомобил, дори да не е толкова здрав. Вместо това са конструирали кола, която хем се чупи, хем е бавна“, каза той.

Вилньов също така заклейми желанието за увеличаване на изпреварванията

То бе водещо при създаването на новите технически правила. Идеята бе да се намали влиянието върху болидите, които следват други коли, за да се доближават повече и да има по-големи възможности за задминавания.

„Не разбирам това желание за повече изпреварвания, още и още задминавания. През последните 10 години гледахме повече изпреварвания, отколкото през 50-те години преди това. F1 трябва да разбере, че феновете не искат безкрайно количество задминавания, а желаят да гледат борба. Понякога едно състезание е добре, защото е имало 3 фантастични маневри за победата или шампионата, а не 100 изпреварвания на правата с DRS. Какво ни носи това? Нищо“, заключи Вилньов.