Карлос Сайнц бе изключително разочарован да не участва в борбата за полпозишъна в Мексико. Пилотът на Ферари остана пети след края на Q3 на пистата Аутодромо Ерманос Родригес. Подобно на своя съотборник Шарл Льоклер, Сайнц също опитва да си обясни какво е довело до загубата на скорост във финалната част от квалификацията в Мексико Сити.
Сайнц беше най-бърз в първата тренировка за уикенда и си бе поставил за цел да се бори за втора поредна победа в квалификация. Испанецът остана едва шести в FP3 и изоставаше с 9 десети от първенеца Джордж Ръсел
В началото на квалификационната сесия Сайнц бе близо до времето на пилотите на Мерцедес и Ред Бул. Въпреки че записа близко до това на Верстапен време в Q2, 28-годишният състезател бе далеч от темпото на нидерландеца в Q3. В крайна сметка състезателят на Ферари изостана с повече от половин секунда след края на квалификацията за Голямата награда на Мексико.
Сайнц е склонен да повярва на твърденията, че характеристиките на пистата в Мексико не подхождат на колата Ферари F1-75.
„Вероятно можехме да запишем по-добро време в Q3. Колата беше толкова трудна за управление“, сподели Сайнц,
„Обикновено, когато е трудно [да се кара], няма възможност да се правят такива обиколки, каквито записахме в Остин. Вчера сигурно имаше още няколко десети в резерв. От друга страна, като знам колко трудно ни беше, съм сигурен, че постигнахме максимума в представянето си.“
„Просто трябва да погледнем всичко и да го анализиране. Според мен сме загубили голяма част от скоростта си на толкова голямата надморска височина. Трябва да видим дали наистина е така. Смятам, че това е това е частен случай, защото просто питата не подхожда на нашия автомобил“, добави пилотът на Ферари.
Съотборникът на Сайнц Шарл Льоклер също записа незадоволителен резултат. Пилотът от Монако остана едва седми след като внезапно загуби скорост в Q3. Той подозира, че става въпрос за проблем със задвижващата система в неговия болид.
Според Сайнц, причината за изоставането на Скудерията в квалификацията в Мексико Сити се дължи основно на недобрата работа с гумите и голямата надморска височина.
„Това е добър въпрос. Височината не би трябвало да се отрази на скоростта в завоите. Затова предполагам, че може би нещо се случва с гумите“, каза пилотът на Ферари.
„Смятам, че нашият двигател не работи точно така, както искахме. Това може би се дължи на надморската височина. Преди да дойдем тук, знаехме, че ще трябва да направим някои компромиси. След това гумите не се държаха добре. Също така имах проблеми при преминаването през бордюрите или някои неравности“, добави Карлос Сайнц.
Лоран Мекис също коментира трудната квалификация за Скудерията в Мексико.
„Това беше трудна квалификационна сесия. По принцип се представяме по-добре от началото на сезона, но вчера трябваше да се задоволим с петото и седмото място. Вероятно е справедливо да се каже, че не бяхме напълно доволни от поведението на автомобилите ни на тази писта. Може би има още няколко неща, които трябва да отстраним, за да бъдем по-конкурентоспособни“, заяви Мекис.
„Въпреки това смятаме, че потенциалът е налице. Разликите бяха сравнително малки. В определен етап в Q2 изглеждаше, че можем да се борим за по-добри позиции, но в крайна сметка оказа, че днес ще стартираме зад конкурентите си.“
Състезанието тук е дълго и трудно. Видяхме, че много автомобили се борят повече от обикновено с много плъзгане. По този начин това може да се окаже надпревара, изпълнена с изненади. Надяваме се да имаме възможности да донесем много точки“, завърши спортният директор на Ферари.
Our Saturday in 📸🇲🇽#essereFerrari 🔴 #MexicoGP pic.twitter.com/Z3Q2DUIxYu
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) October 29, 2022