Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сайнц не очаквал да е на подиума в Сузука

Сайнц не очаквал да е на подиума в Сузука

2066
0
Карлос Сайнц, Ферари
Карлос Сайнц, снимка Ферари

Карлос Сайнц финишира на трета позиция в състезанието на Сузука. Пилотът на Ферари записа още едно много силно представяне от началото на сезона. Сайнц призна, че не очаквал да бъде на подиума след случилото се в началната фаза на надпреварата.

Сайнц потегли от четвърта позиция в днешната Гран при на Япония. Испанецът имаше чист старт и успя да се защити от атаката на Фернандо Алонсо, който беше с по-меки гуми.

Пилотът на Ферари водеше битка с Ландо Норис. Британецът имаше проблеми с гумите, заради което изтегли спиранията си малко по-рано. В резултат на това Скудерията трябваше да покрие стратегията на Норис и да позволи на Сайнц да се бори за място на подиума

Сайнц имаше малко проблеми след второто си спиране. 29-годишният пилот излезе зад Норис и двете коли на Мерцедес. Сайнц бързо се справи с Люис Хамилтън и спечели още едно място заради питстопа на Джордж Ръсел. После той изпревари Норис и зае четвъртото място.

В заключителната фаза Сайнц изпревари съотборника си Шарл Льоклер и зае третото място. Така той записа второ поредно и общо трето качване на подиума за 2024 г.

„Имах добро състезание. Честно казано съм много щастлив, защото беше доста трудно заради деградацията на гумите“, сподели Сайнц.

Температурата на пистата достигна 40 градуса преди старта на състезанието. Това беше значително по-висока стойност в сравнение с всяка друга сесия от началото на уикенда. С напредване на надпреварата трасето започна леко да изстива, което подпомогна малко испанеца.

„Изведнъж се появиха облаци и деградацията се понижи много бързо. Изведнъж помислих, че стратегия с едно спиране можеше да бъде по-бърза от такава с две.“, обясни Сайнц.

„Днес трябваше да се справя с много автомобили и изпреварванията бяха трудни. Както винаги на Сузука наистина трябва да се справиш отлично с последния шикан, за да влезеш добре в първия завой. Успях да завърша движенията си, но като цяло беше трудно“, добави испанският пилот на Ферари.

В един от състезанието испанецът заемаше петото място. Това го накара да смята, че шансовете за място на подиума са се изпарили. Испанецът успя да се справи с Норис и после мина пред Льоклер

„Мислех, че положението е добре. Но от друга страна ми беше много трудно да се върна на четвърта или трета позиция“, каза Сайнц. „[Като се има предвид] колко трудно беше да се изпревари Мерцедес-ът във втория стинт и колко трудно беше да се следва даден автомобил. Знаех, че ми трябва много голяма делта, за да се приближа до Ландо и Шарл и в крайна сметка успях да го направя.“

„Бях бърз с тези твърди гуми. Много ми харесва как тази гума ми даде добро усещане за натискане и можех да направя изпреварванията и да спечеля този подиум“, завърши Карлос Сайнц.

Съотборникът на Сайнц Шарл Льоклер финишира четвърти. Пилотът на Ферари заложи на стратегия с едно спиране в бокса, която в крайна сметка проработи. В края на надпреварата Льоклер пропусна испанеца пред себе си.

„Не мисля, че имаше шанс за нещо по-добро днес. Но в крайна сметка съм много щастлив“, коментира Льоклер.

„Не мисля, че имаше нещо, което можехме да направим по-добре. Темпото беше наистина добро, управлението на гумите същш беше наистина добро, комуникацията беше на ниво. Като пилот обаче винаги трябва да гледаш негативно на целия уикенд.“

„Независимо дали е в Австралия или тук, състезателното темпо не е било проблем. Има обаче какво да се желае от квалификационното ми темпо. Това обикновено не е нещо, с което съм много свикнал в кариерата си, защото обикновено то е доста добро.“

„Сега обаче се борих да поставя гумите в правилния прозорец в две поредни квалификации. Това определено е основният ми фокус за Шанхай. Искам да се опитам да намеря отново правилния прозорец на гумите и да ги поставям по-постоянно в него“, завърши Шарл Льоклер. Пилотът на Ферари беше избран от феновете за пилот на деня.