Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сайнц с нов двигател на Имола заради открит проблем в използвания от...

Сайнц с нов двигател на Имола заради открит проблем в използвания от началото на сезона

2630
0
Карлос Сайнц
Карлос Сайнц; снимка: ATP

Карлос Сайнц ще е с нова задвижваща система за уикенда на пистата Имола. Испанецът отпадна в самото начало на надпреварата в Мелбърн, което всъщност бе първо незавършено състезание за него, откакто е пилот на Ферари. Болидът му бе без сериозни повреди. При проверките обаче е установен проблем в двигателя, който Сайнц използва от началото на сезона. По принцип плановете на Скудерията бяха да въведат следващите агрегати между Маями и Барселона в зависимост от резултатите от тестовата си програма. Заради проблема с мотора на Сайнц обаче втората версия е изтеглена за уикенда за Гран при на Емилия Романя.

Част от задвижващите системи вече бяха замразени, но по други компоненти все още може да се работи. Ферари въведе сериозни промени за втората половина на сезон 2021 и обнови отново агрегатите си за началото на новата състезателна година. В Маранело обаче решиха да не бързат с въвеждането на следващи стъпки, а внимателно да проверят издръжливостта на моторите си. Изчисленията и симулациите освен това показаха, че F1-75 има достатъчно потенциал, за да продължи да се бори в челото.

Новата задвижваща система вече е била монтирана в болида на Сайнц. Причината е, че уикендът на пистата Имола е със спринт в събота

Това означава, че отборите имат само една тренировка за подготовка, а в петък следобед се провежда квалификация. След нея автомобилите влизат в условията на закрит парк. Предполага се, че новият вариант на агрегата е и с повишена мощност. Все още не е ясно в какви режими ще бъде използван. Досега използваната задвижваща система ще бъде поправена и ще е налична по-нататък през сезона.

Шефът на Ферари Матия Биното подчертава многократно през последните месеци ролята на обновения инструментариум на тима за подобреното представяне.

„Сега имаме инструментариум, позволяващ бързото засичане на проблем и причината за него. Това е жизненоважно и за предстоящото развитие на колите. Още след първия ден тестове в Барселона например имах потвърждение, че F1-75 ще може да побеждава. Беше очевидно от събраните данни. Понякога само една серия от обиколки е достатъчна. Научили са ме, че ако пилотът се усмихва, слизайки от болида, то този автомобил е добър!“, посочи Биното и един не толкова научен метод за преценка качествата на колите.

Ръководителят на Скудерията посочи също така, че целта на тима вече е да вземе и двете титли

„Не бихме могли да сме напълно доволни само с короната при пилотите. Титлата при конструкторите представлява качествата на един отбор. Да поясня: би било невероятно да спечелим при състезателите, но мисля, че целта ни трябва да е по-голяма. Поражението ни учи, че трябва да отстъпиш назад, за да продължиш след това напред. Учи ни да се обединяваме, да инвестираме в технологии и хора, да създаваме култура, да идентифицираме слабите места и да ги коригираме. Точно това вършехме през последните 2-3 години и изминахме дълъг път“, допълни Биното.