Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сайнц: Собствените ми номера едва не ми костваха позицията!

Сайнц: Собствените ми номера едва не ми костваха позицията!

Карлос Сайнц
Карлос Сайнц; снимка: Ферари

Карлос Сайнц финишира шести в Гран при на Япония след битка с пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Джордж Ръсел. Те се опитаха да приложат спрямо него тактиката, която му донесе победата в Сингапур. Това накара Сайнц да се засмее и той призна, че „собствените му номера“ едва не са му коствали скъпо в надпреварата на пистата Сузука.

„Те използват моя трик срещу мен!“, реагира Сайнц по време на самото състезание, а след финала каза, че това почти му е коствало мястото

„Намирам го за доста забавно. Направо се смях в колата, виждайки Люис да намалява в 130R, за да даде DRS на Джордж. Тогава се замислих, че трябва да атакувам Джордж на шикана. Ако не направих нещо, за да разклатя позициите им, ще е да е невъзможно да ги изпреваря. Влязох много навътре в шикана, после използвах DRS-а, въздушния поток и всичко, за да го задмина. Беше чудесно забавление. Но да, собствените ми номера едва не ми костваха позицията!“, продължи Сайнц.

„Според мен се видя колко трудно се изпреварва на Сузука. Позицията на пистата бе от изключително значение. Накрая бях с 0,4-0,5 сек по-бърз от Люис, когато го доближих. Но не смятам, че щеше да е достатъчно, за да го задмина. В последните две обиколки темпото ми бе по-силно. Но се стига до момент, в който просто не можеш да направиш изпреварване ако не си с една секунда по-бърз. На Шарл [Льоклер] му отне доста време да изпълни маневрата спрямо Джордж, който бе със страшно износени хардове. Това само бе още едно доказателство, че позицията на трасето бе жизненоважна, а ние точно това загубихме при спирането в бокса. Бяхме на 4 секунди пред Люис, а излязохме на 8 зад него“, каза още Сайнц.

Фредерик Васьор похвали отново Сайнц за стратегическото му мислене по време на състезанието

„Първото спиране в бокса бе на ръба – борехме се и двете ни коли да останат пред Люис. Беше въпрос на десети от секундата и отборът взе правилното решение. Вторият стоп бе по-стратегически. Обсъдихме нещата и с Карлос. Заедно стигнахме до решението да удължим серията, за да има предимство с гумите в последните няколко обиколки“, обясни ръководителят на Ферари в F1.

„Причината е, че ако копираш Люис, то оставаш зад него, а без голяма делта (по отношение представянето на гумите), резултатът ще е същия. Това бе добро виждане от страна на Карлос. Затова решихме да удължим малко стинта му, за да му дадем нужното предимство. В последните два тура то не бе достатъчно, за да изпревари Люис, но все пак бе правилното решение“, добави шефът на Скудерията.