Карлос Сайнц стана посланик на новата писта в Мадрид. Пилотът на Уилямс присъства по време на официалното представяне на трасето в края на миналата седмица. Сайнц също така е казал на своите колеги „да не се тревожат“ относно конфигурацията на новото трасе и ще даде всичко от себе си, за да направи състезанието в Мадрид възможно по-успешно.
В края на миналата седмица беше официално представена пистата за F1 в Мадирд. По време на събитието присъстваха организаторите и местните власти, както и Сайнц. Пилотът на Уилямс стана посланик на трасето в родния му град.
Новата писта в Мадрид се казва Мадринг. Тя е с дължина от 5.47 км и преминава покрай изложбения център IFEMA. Трасето съчетава тесни улични участъци, облицовани със стени, с открити високоскоростни завои и голям вираж, преминаващ през комплекса Валдебебас.
Мадринг се подготвя да приеме първия си старт от F1 през 2026 г. Очаква се Испания да приема два старта от световния шампионат, тъй като трасето в Барселона също има договор. След това Мадрид най-вероятно ще стане домакин на Гран при на Испания.
Организаторите на състезанието в Мадрид пуснаха видеоклип в социалните мрежи. На него се вижда как ще изглежда пистата след завършване на строителните работи. Очакванията са трасето да бъде много технично, тясно и да не предлага много възможности за изпреварвания. Това на свой ред породи опасения, че Мадрид може да се превърне в „Испанското Монако“ и да не предложи интересни състезания
The organisers of the new Madrid Grand Prix have released an onboard simulation of what the ‘Madring’ track will look and drive like once finished 👀🇪🇸 pic.twitter.com/Sg7ILnn5lp
— Autosport (@autosport) April 25, 2025
Съвсем очаквано, Сайнц защити пистата в Мадрид. Испанецът вярва, че Мадринг ще предостави вълнуващо, изпълнено с характер изживяване. Той гарантира, че личното му участие в този проект ще гарантира, че всичко отговаря на високите стандарти на F1. 30-годишният пилот призна, че е получавал въпроси от колегите си относно разположението и потенциала на пистата в Мадрид.
„Пилотите ме питаха за пистата, завоите, разположението… Казах им да не се притесняват, че ще се опитам да помогна колкото е възможно повече, за да направим добро шоу на пистата“, сподели Сайнц.
Според Сайнц, всяка една градска писта за F1 се нуждае от индивидуалност
„Това, което изисквам от една писта от F1 като пилот, е тя да има харизма и характер и да има много завои, които я правят различна“, обясни Сайнц.
„Има писти като Баку, която няма интересни завои извън секцията със замъка. Тя обаче има свой характер, защото е с много дълги прави, на които се случват изпреварвания и е много зрелищна.“
„Имаме и Джеда, която е с всички бързи завои и също е впечатляваща. Всички те са градски писти, но са успели да имат свой собствен характер.“
„Това, което искам от Мадринг и което трябва да постигаме, е да има характер на хибридна писта с градска зона с много близки стени. След това да разполага и с отворена част като традиционна европейска писта, което ние, пилотите най-много харесваме.“
„Последната част, завоите с наклон и бързите последователности от завои… Всичко е по-скоро това, което харесваме и което виждаме на традиционните европейски писти. На тази писта има и двете- има и откритата зона, и по-затворена зона със стени.“
Пилотът на Уилямс също така вярва, че Мадринг може да се превърне в новата „Перла в короната на F1″, подобно на градските трасета в Монако и Лас Вегас.
„Всичко, което ще се случва около трасето… всички концерти и всички дейности ще помогнат много на града. Мисля, че в Мадрид можем да имаме най-добрата писта в света и най-доброто събитие от целия календар. Ще има 24 състезания. Мексико, Маями и Лас Вегас се справят много добре в това. Аз искрено вярвам, че Мадрид може да ги победи и ще се опитаме да го направим“, заключи Карлос Сайнц.
Вижте тази публикация в Instagram.