Карлос Сайнц разказа за огромния натиск, с който е трябвало да се справя по време на Гран при на Великобритания. Пилотът на Ферари спечели първата си победа в F1 на легендарното трасе Силвърстоун. Испанецът потегли от полпозишън в 150-тото си участие в надпревара от световния шампионат.
Гран при на Великобритания бе изпълнено с възходи и падения за тима на Ферари. Сайнц поведе колоната след проблемите на Верстапен. Зад него се намираше Шарл Льоклер с втория болид на Скудерията. Испанецът получи нареждане от бокса да пропусне своя съотборник по време на битката на двамата с Хамилтън.
Най-критичният момент в надпреварата беше излизането на кола за сигурност заради спрелия болид на Окон. Сайнц, Хамилтън, Перес и по-голямата част от колоната направиха допълнително спиране и сложиха нови меки гуми. Междувременно Льоклер остана на пистата с твърди гуми на 14 обиколки.
След рестарта Сайнц изпревари своя съотборник и записа първи успех в своята кариера. Льоклер остана четвърти след като загуби позиции от Перес и Хамилтън.
„Това беше едно от най-трудните ми състезания от психологическа гледна точка“, сподели Сайнц пред медиите.
„По радиото се случваше доста оживена дискусия. Опитвах се да управлявам разликите с Шарл и Люис, докато в началото водих битка с Макс.“
„Не се чувствах напълно комфортно в автомобила. Доста се борех с недозавиването във високоскоростните завои и претоварвах предната лява гума. Този проблем ми пречеше да натискам повече.“
„Въпреки всичко, запазих хладнокръвие и продължих да вярвам, че мога да спечеля. Бях нащрек през цялата надпревара и се възползвах от появилата ми възможност.“
След като бе инструктиран да пропусне Льоклер, състезанието на Сайнц се преобърна още веднъж по време на късния период на автомобила за сигурност.
Испанецът се възползва от безплатния бокс и сложи нов комплект меки сликове. Веднага след подновяването на надпреварата той изпревари своя съотборник и поведе колоната. Той коментира и решението на Скудерията, което предизвика доста спорове.
„Наистина не знам какво е станало отпред. Веднага след излизането на колата за сигурност разбрах, че това е чудесен шанс да използвам меките гуми“, каза Сайнц.
„Вече бяха направил доста обиколки с тези твърди гуми, а на предна лява беше започнал да се образува грейнинг. Исках да махна твърде смеси, защото вече усещах, че темпото ми започва да спада. Бях готов да вляза в бокса при евентуална кола за сигурност. В крайна сметка това се случи.“
Пилотът на Ферари обясни и за действията си срещу Льоклер след прибирането на колата за сигурност.
„Знаех, че при рестарта ще е доста лесно да изпреваря Шарл. Бях 100% сигурен, че ще ми се отдаде възможност. Просто исках да го направя по възможно най-чистия начин, без да повлияя на състезанието му. Знаех че зад мен има много момчета с меки гуми, които ще го атакуват“ заключи Карлос Сайнц.
Вижте тази публикация в Instagram.