Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сайнц: Умишлените инциденти по време на квалификация са по-често явление, отколкото се...

Сайнц: Умишлените инциденти по време на квалификация са по-често явление, отколкото се знае публично

2444
0
Карлос Сайнц, Ферари
Карлос Сайнц; снимка Ферари

Умишлените инциденти по време на квалификации са далеч по-често явление, отколкото става известно в публичното пространство, заяви Карлос Сайнц. Повод за коментара от страна на пилота на Ферари бе дискусия, породена от случилото се между Макс Верстапен и Серхио Перес в края на Гран при на Бразилия. Нидерландецът отказа да пусне съотборника си и впоследствие се появи предположение, че причината е катастрофата на мексиканския пилот в края на квалификацията в Монако. Заради това Верстапен не успя да довърши бързата си обиколка. Той самият отказа да обясни причината за поведението си. Вместо това заяви, че никой няма цялата картина, за да го критикува така, както се случи след състезанието в Бразилия.

Мнозина от останалите пилоти бяха питани в Абу Даби за коментар относно случилото се, включително за катастрофата на Перес в Монако. Казаното от Сайнц бе особено любопитно.

„Според мен вече всички пилоти искат някакво правило, според което ако предизвикаш червен или жълт флаг – независимо дали е умишлено или не – да има някаква санкция, защото това влияе на останалите девет състезатели (в Q3). Нарочно или не, трябва да има наказание. Ако няма, всички ще започнат да се възползват от ситуацията. През последните няколко години съм виждал много подобни игрички, отколкото медиите може би са уловили.“

„Мисля, че всички 20 пилоти веднага са наясно, когато се анализират подобни инциденти, дали е станало нарочно или не. Не сме глупави“, заяви Сайнц

„Лично аз няма да коментирам минал инцидент. Само ще кажа, че ако имаше правило, нямаше и през ум да ви мине да се чудите. За такива инциденти мога да ви кажа само ако излезем на вечеря и няма микрофони! Просто подобни неща не са точно регулярни, но са се случвали достатъчно пъти, за да има правило.“

„Или да се трият обиколки, или наказание с 3 или 5 места назад на грида, ако предизвикаш жълто или червено знаме в квалификацията. Така стимулът за подобни действия моментално изчезва. По този начин пилотите ще са принудени да се държат подобаващо и хем да си направят бързата обиколка, хем да не прескочат границата“, коментира още Сайн

Самият Перес отрече инцидентът в Монте Карло да е бил умишлен

„Всички бъркат в Монако. Имате цялата информацията, идете я прегледайте. Аз почти се ударих на първи завой. И по принцип в квалификацията в Монако, както и на други места, всички допускат грешки. При тона не нарочно.“

„Точно в този момент се опитваш да подобриш времето си в обиколката. Става дума за последен опит в Q3. В такива моменти се случва да направиш пропуск. Още в първия завой се вижда, че работех с газта, опитвах разни неща, защото губех време. И още в началото на тура едва не изтървах колата.“

„Дали Макс е имал някакви съмнения за Монако или за нещо друго, може да ви каже той. Подобни обвинения са част от спорта. Станалото е отпреди толкова състезания, че няма абсолютно никакво значение“, добави Перес.

Серхио каза още, че слухът за проведено вътрешно разследване в Ред Бул на инцидента му в Монако не е верен. Относно репликата на Верстапен, че поведението му е заради „нещо, случило се в миналото“, Серхио обясни, че никога не е обсъждал със съотборника си подобни събития. На спешната среща след финала на пистата Интерлагос не са били дискутирани причините за това отношение от страна на нидерландеца.

„Няма да коментирам срещата ни и какво се е говорило. Така е най-добре, за да няма спекулации, за да можем да продължим напред. Трябва да сме обединени като отбор, силни и това е приоритет за екипа. Обсъдихме какво се случи в Бразилия, преминахме през всички сценарии, през това какви грешки допуснахме като отбор, че не се подготвихме достатъчно за състезание и така нататък. Искаме да оставим всичко това зад гърба си и да продължим напред“, заяви Перес.