Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сайнц: Загубихме два-три месеца развитие в аеродинамичния тунел

Сайнц: Загубихме два-три месеца развитие в аеродинамичния тунел

2455
0
Карлос Сайнц
Карлос Сайнц, снимка Любомир Асенов/lapbg

Карлос Сайнц остана крайно разочарован от представянето на Ферари в последните стартове. Испанецът призна, че отборът от Маранело е загубил „два-три месеца развитие“ в аеродинамичния тунел заради връщането на спецификацията на автомобила от Имола.

Ферари представи сериозен пакет с актуализации в Барселона. Отборът от Маранело се надяваше да направи крачка напред и да се доближи максимално до Ред Бул и Макларън. Планът беше новите части да подобрят представянето на Ферари SF-24 в средноскоростните и високоскоростните криви

За съжаление, последните подобрения в болида на Ферари оказаха отрицателно въздействие върху представянето на SF-24. Автомобилът получи сериозни проблеми с отскачането във високоскоростните завои. Това попречи на представянето на Сайнц и Шарл Льоклер в Испания и Австрия.

Във Ферари опитаха да се справят с този неприятен феномен, който отново се появи след известно отсъствие. Тимът експериментира с различни конфигурации по време на петъчните тренировки на Силвърстоун в опит да подобри скоростта си. В крайна сметка Скудерията реши да се върне към спецификацията си отпреди Барселона.

Използването на старата спецификация подобри управляемостта на автомобила във високоскоростните завои на Силвърстоун. Но от друга страна, това беше една значителна крачка назад по отношение на цялостното темпо.

Ферари натрупа сериозно изоставане спрямо Ред Бул, Макларън и дори Мерцедес. Трите отбора успяха да развият много автомобилите си пред последните месеци.

Разликата в представянето беше осезаема на писта като Силвърстоун. Сайнц финишира пети и беше на почти минута зад победителя в състезанието Люис Хамилтън. Испанецът също така беше доста назад спрямо Оскар Пиастри. Според него, във Ферари са направили сериозна крачка назад по отношение на развитието на автомобила

„Явно не е достатъчно добър. В общи линии разполагаме със същия автомобил, както в Имола. След това състезание всички наши съперници се подобриха. Вероятно те са добавили две десети към автомобила и се развиха, докато ние трябваше да се върнем назад“, сподели Сайнц.

„Загубихме два-три месеца развитие в аеродинамичния тунел. Загубихме и производителността, която можехме да добавим през тези месеци. Изглежда, че напоследък не сме взели правилните решения,“

„Имам чувството, че в състезанието поне се върнахме към основите на  автомобила, който беше в Имола. Просто трябва да го надградим оттук нататък. Но е ясно, че съперниците ни са с голяма стъпка пред нас“, добави пилотът на Ферари.

До края на месеца остават още два старта. Единият от тях ще бъде в Унгария, а другият- в Белгия. Сайнц смята, че ще може да преживее недостатъците на новия под на пистата Будапеща. Испанецът също така е категоричен, че използването на стария пакет на Спа ще бъде по-добрата опция.

„Ще отскачаме в завои 4 и 11 [в Унгария]. Може би ще трябва да живеем с отскачането известно време, докато не се появи нещо по-добро“, обясни пилотът на Ферари.

„На високоскоростните писти може да се наложи да работим с пода на този [по-стария] пакет. В противен случай другият е неизползваем. Вярвам, че отборът ще прави правилните решения от писта до писта, докато не пристигне по-солиден пакет, който не подскача при висока скорост и е добър при ниска скорост. Едва тогава ще започнем да мислим отново за битка с първите три отбора“, заключи Карлос Сайнц.

Вчера Ферари се раздели с техническия си директор Енрико Кардиле. Италианският инженер напуска отбора с незaбавен ефект. Функциите на Кардиле временно са поверени на Фредерик Васьор.