Начало Избрани Сарджънт няма проблеми с увереността зад волана на FW45

Сарджънт няма проблеми с увереността зад волана на FW45

345
0
Логан Сарджънт, Уилямс
Логан Сарджънт, снимка Уилямс

Логан Сарджънт няма проблеми с увереността зад волана на FW45. Пилотът на Уилямс заяви, че катастрофата в Барселона няма да попречи на неговата мотивация през следващите няколко старта. Сарджънт все пак каза, че инцидентът е струвал много скъпо за него и екипа по време на квалификацията.

Сарджънт е един от общо трима новобранци за сезон 2023 в F1. 22-годишният състезател е първият американец в световния шампионат от 2015 г. насам.

Сарджънт направи добро впечатление в първия си старт в F1. Пилотът на Уилямс финишира на 12-то място и бе близо до зоната на точките. Освен това той беше по-напред от другите новаци Ник де Врис (Алфа Таури) и Оскар Пиастри (Макларън)

После обаче Сарджънт започна една доста черна серия. Американецът катастрофира в квалификацията за Голямата награда на Саудитска. В Мелбърн той блокира предните колела и се удари в Де Врис при последния рестарт на състезанието. Няколко седмици по-късно в Баку Сарджънт претърпя инцидент по време на спринтовата квалификация, който му коства участие в самата спринтова надпревара.

Сарджънт финишира извън точките в Маями и Монако. Младият американецът успя да се опази от грешки на коварната тясна улична писта в Монте Карло.

Състезателят на Уилямс допусна грешка по време на третата свободна тренировка. Това принуди механиците на тима да работят почти до началото на квалификацията. В крайна сметка той не успя да прескочи Q1, потегли от бокса и завърши последен в състезанието на пистата Каталуния.

Преди няколко седмици Джеймс Ваулс коментира представянето на Сарджънт. Шефът на Уилямс заяви, че новобранецът трябва да държи нещата под контрол и да не прави толкова катастрофи. Самият американец пък разкри причините за инцидента в FP3 в Испания

„Имах чувството, че гумата бързо се износи. Затова последният стинт беше труден“, обясни Сарджънт.

„Просто трябва да разбера защо имаше разлики между времената между различните стинтове.“

Сержант смята, че уменията му за управление на гумите се подобряват с всяко изминало състезание.

„Определено е по-добре. Със сигурност трябва още да подобря управлението на гумите. Като цяло най-важното е да разбера защо първите два стинта бяха добри и защо последният не беше.“

Пилотът на Уилямс призна, че грешката му в FP3 до голяма степен е компрометирала остатъка от уикенда му в Испания.

„Смятам, че в петък имах много добра подготовка. За нещастие допуснах една грешка [в събота]. Тя струваше много, много скъпо, дори и в квалификацията.“

„Колата трябваше да бъде възстановена в рамките на два часа. В същото време условията и всичко останало доведоха до една не особено добра квалификация.“

Сарджънт бе попитан дали катастрофата от третата тренировка е компрометирала мотивацията му зад волана на FВ45.

„Категорично не. Смятам, че онази седмица бях най-близо до това да извлека максимума от автомобила. Това не пролича в квалификациите. Тази грешка в FP3, когато трябваше да бързаме да сглобим автомобила, струваше много, много скъпо. Въпреки това мисля, че и без това щяхме да сме близо до това да извлечем всичко.“