Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг спечели Гран при на Белгия пред Рикиардо и Хамилтън

Розберг спечели Гран при на Белгия пред Рикиардо и Хамилтън

64
0

Нико Розберг спечели Гран при на Белгия, а на подиума с него се качиха Даниел Рикиардо (Ред Бул) и съотборникът му в Мерцедес Люис Хамилтън. Надпреварата на пистата Спа започна хаотично с няколко удара в първата обиколка. Малко по-късно бе спряна заради тежка катастрофа на Кевин Магнусен, а след подновяването нямаше повече сериозни инциденти.

В последния момент преди надпреварата имаше объркване относно решение на ФИА откъде ще стартира Люис Хамилтън. Стюардите бяха обявили, че пилотът на Мерцедес ще тръгне от питлейна заради повреден печат на скоростната кутия. Впоследствие се оказа, че всичко е било извършено под необходимото наблюдение от представител на федерацията. При това положение стюардите постановиха, че е била сменена скоростна кутия и това означава пет места назад на старта (или общо 60). Люис бе 21-ви на грида до Фернандо Алонсо (Макларън), който се пошегува, че всъщност двамата са на първа редица – отзад напред.

Температурата на трасето бе 39 градуса преди старта, тази на въздуха – 29.

Маркус Ериксон стартира от питлейна, на чийто изход излезе, за да изчака съперниците си да направят загряваща обиколка. Хамилтън бе с гуми медиум, докато в челото съотборникът му Розберг, както и Рикиардо и пилотите на Ферари бяха със софт. Останалите състезатели в топ 10 потеглиха със суперсофт.

Розберг се измъкна старта, Верстапен малко се забави и Ферари-тата почти го задминаха, но се удариха. Фетел се завъртя по средата на трасето, докато Макс се опита да си върне втората позиция и се блъсна в Райконен. Кими също изостана, Нико Хюлкенберг излезе втори. „Те просто се удариха в мен”, обобщи холандецът по радиото. Финландецът се обади, че има повреди. Дженсън Бътън и Паскал Верлайн отпаднаха в дъното на колоната, след като пилотът на Мейнър удари Макларън-а на британеца.

Верстапен влезе в бокса за смяна на нос (сложи гуми медиум). Същото стори и Райконен, чийто болид гореше! През това време на трасето задна дясна гума на Карлос Сайнц експлодира и пилотът на Торо Росо се завъртя и изхвърча от трасето. При инцидента задното му крило се счупи и изкриви, а рейс контролът включи режим на виртуална кола за сигурност.

В шестата от общо 44 обиколки Кевин Магнусен катастрофира тежко на Червената вода. На трасето излезе кола за сигурност. Моментът бе използван от пилоти със суперсофт за смяна на гуми.

След серията пистопове Розберг водеше пред Рикиардо, Хюлкенберг (вече със софт), Алонсо, Хамилтън. Следващите в колоната Маса, Перес, Квят, Палмър, Грожан, Фетел, Ботас, Гутиерес бяха сложили гуми софт. Верстапен бе 14-ти.

В деветия тур рейс контролът реши да спре състезанието, докато маршалите поправят предпазната стена от гуми, в която се блъсна Магнусен.

Верстапен използва прекъсването, за да отиде на питуола на тима си да търси обяснение за катастрофата в началото на състезанието. Кристиан Хорнер му обясни свиването на Фетел, заради което се стигна до сблъсъка на Макс с Кими.

Надпреварата бе подновена след близо четвърт час. Междувременно Магнусен отиде в медицинския център. Пилотът на Рено бе с контузия на левия глезен след катастрофата си.

При рестарта Розберг вече бе с гуми медиум, Рикиардо остана със софт. Хюлкенберг, Алонсо, Хамилтън и Маса – също със софт.

Колата за сигурност изведе болидите от питлейна и се прибра след един тур – надпреварата бе възобновена в 11-ата обиколка. В 12-ата Хамилтън изпревари Алонсо. Райконен и Верстапен пак се сбутаха – този път в борбата за 14-та позиция. Ядосан, Кими попита дали трябва да върне мястото при положение, че „очевидно единствената му цел е да ме избута напълно от пистата”. Финландецът пропусна пилота на Ред Бул, моментално го атакува отново и поведението на Верстапен предизвика ново избухване: „Стига вече, това е абсурдно!”

Розберг бе на 1,212 сек пред Рикиардо. Хюлкенберг вървеше на 4,6 сек зад Ред Бул-а, а Хамилтън – на секунда и половина зад Форс Индия-та. До 16-ия тур Нико вече имаше аванс от над 2,5 секунди, докато Хамилтън вече се бе залепил за Хюлкенберг. Англичанинът атакува и го изпревари в 18-ия тур, взимайки третата позиция – на 6,2 сек зад Рикиардо.

Хамилтън се обади по радиото в 21-ата обиколка и съобщи, че колата му се пързаля сериозно. В 22-ата влезе в бокса и сложи отново софт. Според Пирели бе малко вероятно да изкара до края на състезанието с този комплект гуми. Англичанинът излезе на осма позиция.

В 23-ия тур Алонсо и Хюлкенберг се сбутаха на излизане от питлейна. Пилотът на Форс Индия излезе пред испанеца, който бе пуснат опасно пред съперника.

Верстапен (след поредния удар – този път с Перес) и Фетел водеха ожесточена борба за осма позиция. Себастиан го изпревари на старт-финалната права, холандецът си върна мястото на правата Кемъл преди четирикратният световен шампион да го задмине отново.

Розберг на свой ред мина през бокса в 27-ия тур и отново сложи медиум. Ботас тъкмо изпревари Верстапен и пилотът на Ред Бул влезе в бокса, където взе комплект софт.

След тези спирания в пита Розберг бе на 10,4 сек пред Рикиардо. Хамилтън се доближи на под секунда до пилота на Ред Бул. Хюлкенберг бе четвърти, следван от Перес, Алонсо, Маса, Фетел, Ботас, Райконен.

Хамилтън спря отново в бокса в 33-ата обиколка, сложи гуми медиум, излезе пред Перес и зад Хюлкенберг. В 34-ата изпревари немския пилот на Форс Индия, като бе на близо 20 секунди зад Даниел Рикиардо 11 тура преди финала.

Хамилтън малко по малко се доближаваше до Рикиардо, дори записа най-бързия тур в състезанието. Разликата стигна 11-11,5 сек.

Ботас изпревари Маса и зае осмото място, след което подгони Алонсо. Фелипе загуби още една позиция – от Кими Райконен. До края на надпреварата обаче нямаше повече размествания. Розберг пресече финала пръв, последван от Рикиардо и Хамилтън. Хюлкенберг и Перес се класираха четвърти и пети. Топ 10 допълниха Фетел, Алонсо, Ботас, Райконен и Маса.