Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън спечели Гран при на Канада

Хамилтън спечели Гран при на Канада

35
0

Люис Хамилтън (Мерцедес) спечели Гран при на Канада. Втори завърши Себастиан Фетел (Ферари), а трети се нареди Валтери Ботас с Уилямс.

Стартовата решетка за надпреварата бе подредена след прилагането на няколко санкции. Маркус Ериксон и Данил Квят бяха с наказания преместване с 3 места назад (заради предизвикване на катастрофа). Кевин Магнусен и Карлос Сайнц отидоха с по 5 места назад на грида заради смяна на скоростна кутия след катастрофите им по-рано през уикенда в Канада.

Времето бе много студено и валеше, но слабо. За началото на надпреварата не се очакваше дъждът да се засили.

Мерцедес смени ECU-то (електронната контролна система) в болида на Нико Розберг. Изпълнителният директор на екипа (бизнес) Тото Волф заяви, че не би трябвало да има проблем.

На старта Фетел се изстреля напред и се измъкна пред двата Мерцедес-а, които леко се сбутаха. Розберг излетя настрани в тревата, Хамилтън се залепи за Себастиан.

Нико, който бе девети в колоната след като изхвърча от трасето, попита дали колата му е наред. От питуола на Мерцедес му отговориха, че всичко изглежда наред. Фетел водеше с малко на секунда пред Хамилтън. Трети се измъкна Макс Верстапен, следван от Даниел Рикиардо, Валтери Ботас, Фелипе Маса, Нико Хюлкенберг, Розберг, Фернандо Алонсо, Дженсън Бътън. По-назад Магнусен се бе сбутал с Фелипе Насър, вследствие на което бразилският пилот на Заубер се завъртя и се оказа последен.

Фетел увеличи аванса си на 1,3 сек до деветия тур (от общо 70) на състезанието. От Ред Бул се обадиха на Верстапен с репликата: „ОК, Макс, не задържай Даниел, моля.” Бътън пък се изтегли настрани в 11-ата обиколка – задвижващата система в неговия Макларън се подпали. Рейс контролът стартира режим на виртуална кола за сигурност, след което Фетел влезе в бокса и сложи гуми суперсофт.

В 15-ата обиколка Хамилтън водеше в Гран при на Канада пред Верстапен (+9,456), Рикиардо (+10,708) и излезлия четвърти Фетел (+11,452). Себастиан настигна Даниел и го атакува, успявайки да го изпревари в 18-ия тур. В края на същата обиколка задмина и Верстапен, докато Джолион Палмър се прибра в бокса заради теч на вода.

Фетел бе на 9,7 сек зад Хамилтън, като бързо топеше разликата. Верстапен мина през пита в 21-ата обиколка, последван от съотборника си. Розберг стори същото, като и тримата взеха софт. Люис в челото изтърва за момент пистата и мина през зона за сигурност, като успя да продължи. Питстоповете продължиха – пилотите на Уилямс смениха гуми. Хамилтън също бе в бокса в 25-ата обиколка и сложи софт.

В 26-ата обиколка от надпреварата Перес и Магнусен, които единствени стартираха със софт, не бяха спирали в бокса за смяна на гуми. От Ферари предупредиха Кими да внимава, но финландецът не прие много добре репликата от питуола. Фетел пък се оплака от изостаналите автомобили, докато Кими влезе в бокса (34 обиколка). Себастиан бе в пита в 38-ия тур, докато Маса се прибра и механиците директно го избутаха в гаража.

Фетел се върна втори на пистата, на 7,888 сек зад Хамилтън. В 39-ата обиколка Рикиардо на свой ред бе в пита, където бе забавен.

Фетел свали малко от разликата спрямо Хамилтън – до 6,641 сек, като немският пилот за пореден път бе недоволен от изостанали автомобили: „Хайде де! Какво, по дяволите, става?!” Междувременно Розберг поиска повече информация и му бе съобщено, че предупрежденията, които вижда на дисплея на волана си, са реални.

20 обиколки преди финала на състезанието преднината на Хамилтън спрямо Фетел бе малко над 5 секунди. В 52-ия тур Розберг мина през бокса заради спукана гума.

Нико излезе седми в колоната. Трети бе Ботас, следван от Верстапен, Райконен и Рикиардо. Розберг скоро изпревари австралийския пилот на Ред Бул, в 58-ия тур задмина и Кими. Фетел пък сбърка в последния завой, което му струва секунда и половин в битката с Хамилтън.

Фетел отново сбърка. Разликата с Люис се задържа между 6 и 7 секунди. Розберг пък настигна Верстапен, но първата му атака бе неуспешна. Алонсо (12-ти) попита по радиото дали да влезе в пита, но отговорът бе да кара, тъй като може да вземе точки, ако нещо се случи със съперниците пред него. Първоначално възприятието бе, че испанецът иска да прибере колата и да приключи състезанието. Впоследствие той обясни, че идеята му била да сложи свежи гуми за последните няколко тура, но рискът бил прекалено голям.

Розберг сбърка в последната обиколка при нов опит да задмине Верстапен. Той се завъртя, но се върна на трасето. Хамилтън пръв видя карирания флаг, последван от Фетел и Ботас. Макс бе четвърти, Розберг остана пети.