Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Същинската битка за олекотяване започва от Имола

Същинската битка за олекотяване започва от Имола

2653
0
Ред Бул, механици, гараж, пит, бокс
снимка: Виктор Алекян

Уикендът на пистата Имола тази година е с квалификационно състезание и не е със стандартното време за тренировки, но въпреки това част от екипите все пак ще изпитват нови детайли в опит да развият колите си. Фаворитите от Ферари обявиха, че те няма да тестват новия си под, чиято цел е да минимизира подскачането, именно поради формата на уикенда, но все пак ще имат други нови детайли. В същото време нови подове ще изпробват екипите на Алфа Таури, Алпин и Алфа Ромео. За Алфа Таури подобно решение е напълно логично при положение, че фабриката им е съвсем близо – във Фаенца на около 12 км от Имола. Алпин пък ще изпитат новия под в едната кола, защото той е в единична бройка. Особено вълнение предизвика днес късното пристигане на нов кокпит за Ред Бул, който също трябва да се тества утре и най-важната промяна при него е, че е значително по-лек.

Специален материал за олекотяването на колите дори чрез премахване на боята може да намерите в новия брой 255 на ClubS1.

От началото на сезона се твърди, че всъщност най-тежките коли са тези на Ред Бул и Мерцедес. Теглото им се изчислява на около 813 кг с малко гориво

Ферари са с около 5 кг по-леки. Единственият болид на определената от правилата граница е Алфа Ромео – малко над допустимите 798 кг. Хаас и Макларън също не са далеч с 803 кг или точно 10 по-малко от големите.

По-високото тегло тази година е вследствие от конструкцията и завишените критерии на ФИА към краш структурите на колите за по-добра защита на пилотите и невъзможност да инциденти като този на Ромен Грожан.

При Мерцедес вече се очаква появата на цялостно променен болид – вариант В, с множество направени накуп промени с общо действие

Целта е да се избегнат промените на парче, които струват повече пари, а харчовете са ограничени от правилата. Въпросът е кога ще бъдат направени. Днес пред бокса на екипа имаше различни предни крила с минимална разлика в горния профил и оформяне на потока около предните гуми.