Аертон Сена имал възможност да премине в тима на Уилямс още за сезон 1992, но предпочел да остане в Макларън заради Хонда. Това разкри в последния подкаст на Формула 1 Beyond the Grid бившият мениджър на бразилеца Джулиан Джакоби. Той разказа, че в уикенда за Гран при на Белгия през 1991 г. пред Сена са били на разположение два контракта – с Макларън и Уилямс. През тази година Сена уверено върви към третата си титла с тима на Рон Денис, но е наясно, че Уилямс с двигателите на Рено вече има преднина. Контрактът му с Макларън изтича в края на 1991-ва и бразилецът се колебае дали да го поднови.
„Аертон искаше да отиде в Уилямс, но беше лоялен към Хонда”, категоричен е Джакоби. „Вроденият му инстинкт го караше да отиде в Уилямс по-рано. Той обаче бе лоялен, особено към господин [Нобухико] Кавамото – тогава президент на Хонда. Те бяха много близки, защото общо-взето Хонда доведе Аертон със себе си в Макларън през 1988 г. и спечелиха три първенства заедно.”
Според Джакоби Аертон е усещал, че бъдещето на Хонда в спорта не е сигурно, но въпреки това е останал след разговор с Кавамото.
Англичанинът очаквал Сена да подпише със Сър Франк, но пилотът прави друг избор
„Спомням си, че отидох на Спа с два договора за Аертон – един с Макларън и един с Уилямс. Аертон знаеше, мисля, че е трябвало да отиде при Уилямс”, продължи още мениджърът. „Мислех, че ще подпише с Уилямс. През нощта обаче бе разговарял с Кавамото в Япония. В неделя сутринта влезе и каза: „Ще остана още една година”.”
Така Аертон остава в Макларън за 1992 г.
Мястото в Уилямс и за 1993 г. обаче се оказва заето – от големия враг Ален Прост. През тези две години Уилямс категорично доминира във Формула 1. През първата от тях Найджъл Менсъл триумфира с титлата с 9 победи и 14 първи позиции в 16 състезания. Според Джакоби ако Сена бе подписал с Уилямс, Менсъл нямало да е там и да запише невероятната си серия от победи. През 1993-та Аертон се колебае дали да не си вземе почивка, а преговорите му с Рон Денис стават легендарни, тъй като приема да кара срещу нечуваните $1 млн. на състезание. Удар за него преди това е напускането на Хонда след края на сезон 1992.
„Хонда решиха да си тръгнат и мисля, че Аертон беше информиран поне 3 месеца преди да кажат на Рон. Беше опустошен.”
Аертон най-после преминава в Уилямс за 1994 г., но правилата са променени. Той така и не успява да свикне с колата на тима, от която е извадено активното окачване и други важни системи и в крайна сметка намира смъртта си на днешния ден преди 26 години на пистата Енцо и Дино Ферари в Имола.
His legend will forever live on
Today we remember Ayrton Senna#SennaSempre ?? pic.twitter.com/f5E6BOnP0u
— Formula 1 (@F1) May 1, 2020