Начало Автомобили Шкода с рекордните 1,04 милиона доставени автомобила през 2014 г.

Шкода с рекордните 1,04 милиона доставени автомобила през 2014 г.

43
0
skoda

Шкода постигна нов рекорд в продажбите през 2014г. За първи път в своята 119-годишна история марката продаде повече от 1 милион автомобила. Доставките на Шкода в световен мащаб са се увеличили с 12,7%, като до крайни клиенти са доставени 1 037 200 автомобила (2013 г.: 920,800 автомобила).

Световният пазарен дял на марката се е подобрил до 1,4% (2013:1,3%). През декември продажбите на Шкода в световен мащаб са нараснали с 16,9% до 81 900 автомобила (декември 2013: 70 000).

– През 2014 г. Шкода заздрави позициите си в една предизвикателна среда и продължи по пътя на успеха – каза председателят на борда на директорите на Шкода Винфред Валанд. – С поставянето на нов рекорд в продажбите и доставяйки повече от 1 милион автомобила за първи път в своята корпоративна история, марката успя да се позиционира в „Шампионската лига” на големите международни производители. Влиянието на най-голямата моделна кампания в нашата корпоративна история става все по-сериозно. От 2010 г. насам обновихме почти цялата моделна гама на марката и навлязохме в нови пазарни сегменти. Благодарение на новите модели, непрекъснато печелим нови потребителски групи. И през следващите години няма да махнем крака си от педала на газта.

Моделната кампания на чешкия производител няма да забави ход и през 2015 г. От средата на януари новата Шкода Фабия комби ще пристигне в първите дилърства. Новата Шкода Супърб ще отпразнува световната си премиера през февруари в Прага, а след това през март ще бъде представена и по време на автомобилното изложение в Женева. Пускането на пазара на новата Шкода Супърб е планирано за средата на 2015 г. Този последен модел бележи началото на нова ера за автомобилния производител и е връхната точка в моделната кампания на Шкода до този момент.

В Западна Европа Шкода е постигнала по-добри резултати в сравнение с цялостния пазар. За 2014г. компанията е увеличила доставките си с 11,8%, което се равнява на 413 200 доставени автомобила. Пазарният дял на марката е нараснал до 3,4% (2013: 3,2%). През декември, компанията е доставила 28 800 автомобила до клиенти в Западна Европа (декември 2013г.: 31,300). В Германия, вторият най-голям световен пазар на Шкода са доставени 149 500 автомобила, което е ръст от 9,6% в сравнение с предходната година (2013 г.: 136 400). В Обединеното кралство, доставките на марката са се увеличили с 15,1% – общо 76 000 от новите автомобили в страната са с марката Шкода. Производителят отбеляза високи двуцифрени нива на растеж още в Холандия (18 600; +36.6%), Белгия (17 800; +15.0%), Испания (17 800; +32.5%), Италия (14 200; +17.3%), Швеция (13 600; +10.5%), Ирландия (6 300; +27.5%) и Португалия (2 400; +32.7%).

В Източна Европа, включително Русия, Шкода е доставила до клиенти общо 119 200 автомобила (2013: 125 400). Пазарният дял на автомобилния производител е нараснал до 4,3% (2013: 3,9%). През декември Шкода е доставила 8 300 автомобила до клиенти в Източна Европа (декември 2013г.: 12 300). В Русия, за 2014г. Шкода е доставила общо 84 400 автомобила (2013: 87 500), а пазарният й дял се е увеличил до 3,7% (2013: 3,4%). Марката е отбелязала двуцифрени нива на растеж още и в Румъния (7 300; +32,6%), Сърбия (5 200; +24,2%), България (2 100; +20.4%) и в Балтийските държави (5 400; +16,2%).

През 2014 г. Шкода постигна отлични резултати и в Централна Европа. Доставките на марката са се увеличили с 18,5% до 149 900 автомобила (2013: 126 500). Пазарният дял на автомобилния производител е нараснал до 19,9% (2013: 19,1%). В Чешката република домашният пазар на марката, доставките са се увеличили с 16,9%, до 70 200 автомобила (2013 г.: 60 000). Шкода е отбелязала двуцифрени нива на растеж още в Полша (46 700; + 20.5 %), Словакия (16 400; +10.6 %), Унгария (8 200; +12.7 %), Словения (5 000; +38.1%) и Хърватия (3 400; +71.9%).

Шкода е в отлична форма и в Китай – най-силният пазар на марката в световен мащаб. През 2014 г. продажбите на компанията са се увеличили с 24% до 281 400 броя (2013: 227 000). За декември Шкода е продала 30 800 автомобила на китайския пазар, което означава, че тя е утроила доставките си до клиенти (декември 2013: 9 600).

През 2014 г. Шкода е постигнала ръст в продажбите още в Израел (15,100; + 5.1 %), Турция (14 000; +9.4%) и Алжир (11 100; +21.2% ). В Индия Шкода е доставила 15 500 автомобила до клиенти (2013: 22 600).