Мик Шумахер разказа за престоя си в световния шампионат за издръжливост на ФИА. Германецът призна, че WEC е „много добър шампионат“ и е подходящ „План Б“ за състезател като него. Шумахер също така отново беше категоричен, че завръщане в F1 продължава да бъде основната му цел.
Шумахер остана без титулярно място в F1 след края на сезон 2022. Германецът стана тестов и резервен пилот на Мерцедес и се надяваше така да възроди кариерата си. За негово нещастие нямаше тим, който да проявяваше интерес към услугите му до края на миналия сезон. Заради това той реши да насочи вниманието си към друг шампионат
Тази година Шумахер възроди активната си състезателна кариера. Младият германец е част от състава на Алпин в WEC. Шумахер дели един прототип заедно с опитните французи Никола Лапиер и Матю Ваксивиер.
Наскоро Шумахер даде ексклузивно интервю за racingnews365. В него германецът разказа за участието си в WEC. Макар да се чувства добре в този шампионат, той все още се надява да се върне на стартовата решетка в F1.
„WEC е много добър шампионат. Той определено е добър план Б“, сподели Шумахер. „Това е добра алтернатива, когато нямаш възможност за F1. Никога не е било тайна, че целта ми е да се върна във Формула 1. Това е нещо, върху което работя и към което се стремя.“
„Но е добре да имам някаква програма и да поддържам състезателна форма. Тук правя именно това“, продължи пилотът на Алпин в WEC. „По отношение на резултатите, за съжаление, все още има малко хубави неща, за които да се пише у дома. Винаги сме показвали добра скорост, но така и не успяхме да я превърнем в добър резултат.
„Понякога трябваше да се справяме с лошия късмет, като в Катар с червения флаг или на Спа и Имола заради контакт. В Льо Ман за съжаление имахме двоен DNF [поради проблеми с двигателя]. Беше труден старт на сезона“, каза още Шумахер.
Шумахер е дебютант, когато става въпрос за денонощни състезания за издръжливост. Неговите съотборници в Алпин обаче са ветерани и се радват на успешна кариера в WEC и други шампионати.
Състезанията с автомобили от различни класове на една и съща писта са нещо ново за Шумахер. Преди това кариерата на германеца е преминала изцяло в състезанията с едноместни болиди. Той обясни как се учи да се състезава в WEC и как му помагат неговите френски съотборници
„В известен смисъл това е много естествено, защото винаги си правил изпреварвания. По-трудното е да подредиш правилно [изпреварванията]. Понякога трябва да жертваш определен завой, за да изпревариш тези отзад в по-подходящ момент.“
„В това отношение ставам все по-добър в предвиждането на това какво правят пилотите пред мен, така че да губя възможно най-малко време. Мога да науча много от начина, по който те подхождат към определени неща, които са много специфични за състезанията за издръжливост. Наистина извличам ползи от това. Всичко, което мога да науча от тях, ще ме направи по-пълноценен и може би по-бърз пилот и може би ще ми даде предимство пред съперник, който няма този опит“, добави Шумахер.
Шумахер вярва, че може да помогне на Алпин да се наложи в WEC, като използва опита си в F1.
„Много от инструментите, използвани тук, са подобни на тези в F1. Мисля, че в моя полза говори и фактът, че в миналото съм карал автомобили с много притискаща сила и мощност. Това улеснява адаптацията към автомобил, който може да е само малко по-бавен, по-тежък и следователно малко по-мързелив.“
„Това означава, че ако автомобилът е твърде мързелив, мога да подтикна отбора, като кажа: „Сега не е толкова важно да си бърз по неравностите, а е по-важно да си по-бърз в завоите“. Всеки от нас има свой собствен подход. Смятам, че опитът от различни области прави един много добър пакет“, завърши Мик Шумахер.
В края на миналата седмица Шумахер участва в 6-те часа на Сао Пауло. Германецът и неговите съотборници финишираха на десета позиция на пистата Интерлагос и спечелиха първата си точка. В началото на септември ще се проведе следващия кръг от WEC. Той отново ще бъде на добре позната писта за Шумахер- Circuit of the Americas край Остин.
Sieh dir diesen Beitrag auf Instagram an