Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Silly season ’24: Пазарът чака Сайнц, който има оферта от Уилямс за...

Silly season ’24: Пазарът чака Сайнц, който има оферта от Уилямс за 4 години с опция за напускане

2515
0
Карлос Сайнц
Карлос Сайнц; снимка: Ферари

Пазарът на пилоти, който през 2024 г. е необичайно оживен и започна още преди началото на реалния сезон във Формула 1, поутихна от няколко седмици. Има много слухове, но общото мнение е, че се чака решението на Карлос Сайнц. Испанският пилот разполага с предложение от Уилямс за 4-годишен договор с опция да напусне след само два сезона. Това означава сигурни две години – 2025 и 2026-та. Ако обаче от Уилямс не са се справили добре с новите правила, влизащи в сила след сезон и половина, то Сайнц ще е свободен да си търси друго място. В случая не става дума за борба за световната титла, а за постоянно представяне на писта – достатъчно силно, за да дава възможност за печелене на добри точки и вероятно подиуми.

Сагата със Сайнц започна с новината, че Люис Хамилтън ще кара за Ферари от 2025 г. Това бе оповестено още през зимата, тоест испанският пилот бе наясно, че остава без място в края на сезон 2024 още преди началото му. Победата на Карлос в Австралия се превърна в истинска сензация. Говореше се, че пилотът е искан от Мерцедес, Ред Бул, Ауди. От тези опции в момента съществува само Ауди плюс Уилямс.

Известно време изглеждаше като че ли вариантът „Мерцедес“ е осъществим. Карлос Сайнц старши имаше няколко посещения при осемкратните световни шампиони. Тото Волф обаче смята Андреа Кими Антонели за талант от ранга на Макс Верстапен. И тъй като австриецът не рискува преди години с нидерландеца, докато Хелмут Марко обеща на Йос Верстапен да го вкара директно в F1, сега е решил да не допуска втори път същия пропуск.

„Тото Волф не приема никакво друго решение освен договор с Антонели. Няма свободно място в Мерцедес. В бъдеще това ще е тимът на Антонели. Подготвят го от години за това“, отбеляза Жак Вилньов

„Егото на Тото Волф изигра огромна роля в решението за Антонели. Той иска да докаже на целия свят, че е направил верен избор с младия италианец, още когато Кими е бил на 12 години. Иска да демонстрира, че още тогава е видял у него бъдещ световен шампион“, допълни бившият пилот.

Волф упорства, че в Мерцедес не са взели решение кой ще замести Хамилтън при напускането му в края на сезон 2024. Шефът на тима от Бракли обаче даде ясно да се разбере, че в ръководения от него отбор няма място за Сайнц.

„Според мен Карлос заслужава място във водещ отбор. Трябва да отбележа, че той върши фантастична работа. Но ние сме решили да се придържаме към една конкретна посока и да се преоткрием в бъдеще. Кими Антонели определено има роля в плана ни. Все още не сме взели решение за пилотите ни за догодина, но не искахме да караме Карлос да чака, защото той трябва да вземе решение за своето бъдеще. Освен това беше честно да постъпим така. Но повтарям, Карлос върши прекрасна работа“, заяви Волф.

В Ред Бул предпочетоха да задържат Серхио Перес. Сред причините бе и тази, че Сайнц – за разлика от мексиканския пилот – може да наруши комфорта на Макс Верстапен. Така се стигна до уикенда в Монако, откогато Карлос води разговори с Уилямс. В Канада шефът на тима от Гроув Джеймс Ваулс изложи причините, поради които според него испанецът трябва да отиде в неговия екип.

„Уилямс не е същият Уилямс, който бе преди три години. Самият факт, че говорим за Карлос, демонстрира, че сме променили подхода си. Желанието ни е двама пилоти от световна класа да са част от екипа ни по-нататък. Искаме светът да осъзнае, че сме тук и сме сериозни.“

„Инвестираме необходимите средства, за да се върнем в челото. През 2026 г. ще имаме една от най-добрите задвижващи системи в колата си. Ще съобщим, надявам се, в скоро време, но около 30 невероятни специалисти от други отбори ще се присъединят към нашата организация. Събираме ги през последните 12 месеца. Светът се променя.“

„Някой като Карлос ще пасне много добре на тима от гледна точка на голямата картина. Разбира се, той има избор дали иска да дойде или не. Негово право е да го направи“, обясни Ваулс.

Сайнц публично благодари за интереса и милите думи, но повтори за пореден път, че не е решил къде иска да кара догодина.

„В момента съм твърде концентриран върху всеки състезателен уикенд. Боря се за победи и подиуми. Много е трудно да мислиш за бъдещето, когато непрекъснато трябва да си съсредоточен по този начин. Ще ми е необходимо известно време, за да седна с мениджмънта си, със себе си, да размисля и след това да реше къде искам да отида. Но точно сега, в момента нищо не е решено“, каза Сайнц.

Преди уикенда за домашната си Гран при на Испания Карлос бе на гости в телевизионно предаване, в което още веднъж каза, че още няма решение.

„Никой не обича да бъде пренебрегван. От Ферари това сториха спрямо мен през февруари и аз, естествено, се почувствах зле. Но Люис Хамилтън, който е седемкратен световен шампион, искаше да отиде във Ферари и те му осигуриха място. Аз приемам ситуацията философски. Все още искам да стана световен шампион. Имам опции. Ще взема решение много скоро. Искам да го сторя и да се съсредоточа върху остатъка от сезона си с Ферари“, коментира Сайнц.

Валтери Ботас сподели, че всъщност в момента всички чакат точно решението на Карлос Сайнц, за да се раздвижи отново пазарът

„Ситуацията зависи горе-долу от това, което ще реши Сайнц. След това много неща ще се нагласят. Тази стъпка очакват отборите и затова няма кой знае колко взети решения напоследък. Имам чувството, че в Заубер искат големи промени в отбора. Това се отнася и до пилотите. Те са готови да чакат дълго, аз – не. Вариантът да продължа да карам за Заубер остава, но мисля, че ще чакам още дълго. Искам да ускоря процеса. През последните 12-ина месеци ми казваха, че винаги ще съм част от проекта, но тези дискусии поутихнаха напоследък. Затова се опитвам да разбера каква е ситуацията и да върша своята работя. Убеден съм, че ще имам място във Формула 1 за следващия сезон, но не мога да съм на 100% уверен, докато нямам подписан договор, разбира се. Засега нямам повод да се вълнувам прекомерно.“

Ботас каза също така, че няма интерес да се върне в Мерцедес ако е само за година – да пази място за Андреа Кими Антонели.

„Бих се върнал само ако е с по-дълъг от едногодишен контракт. За мен няма смисъл да подписвам за един сезон. Може да има дискусия ако става дума за дългосрочна опция. Говорили сме с Тото. Отношенията ни са добри. Но една година в Мерцедес няма никакъв смисъл за мен“, обясни финландецът.

Междувременно се появи информация, че спонсорите на Гуаню Жу предлагат $30-$35 млн. за титулярно място за него. Провеждат се проучвания в няколко екипа, един от които е Хаас. В американския отбор обаче били по-склонни да вземат Естебан Окон, отколкото китайския пилот и спонсорските му пари.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Carlos Sainz (@carlossainz55)